אינסטגרם הוציאה לאור אפליקציה חדשה המיועדת לתחלופת הודעות בין המשתמשים, כצעד לפני מה שכנראה נראה כמו הסרת האפשרות של שליחת הודעות בתוך אפליקציית האינסטגרם. האפליקציה החדשה, שנקראת "דיירקט", יצאה לאור עד כה בשש מדינות: ישראל, צ'ילה, איטליה, פורטוגל, טורקיה, ואורוגוואי. ברגע שמתקינים את "דיירקט", תיבת האינבוקס נעלמת מהאינסטגרם ואז הגישה היחידה להודעות אישיות עוברת לאפליקציה החדשה, "דיירקט". כאשר אפליקציית "דיירקט" עובדת המצלמה האוטומטית נדלקת והתכנים שמצולמים יכולים לעבור בממשק נוח לשיתוף עם חברים. 
האפליקציה הופכת להיות השלישית של פייסבוק להעברת מסרים כאשר היא מצטרפת למסנג'ר ולוואטסאפ. הרציונל שעמד מאחורי ההחלטה של פייסבוק, שאינסטגרם נמצאת בבעלותה, היא שהעברת הודעות לא תוכל לספק חוויה מושלמת כאשר היא בתוך אפליקציה שנועדה לעדכון תכנים פומביים. "אנחנו רוצים שאינסטגרם תהיה האפליקציה לשיתוף כל הרגעים והסרטונים שהגולשים רוצים לשתף וחלק מרכזי מתוך חווית השיתוף הוא לשתף תכנים עם חברים קרובים", המל שא, מנהלת מוצר באינסטגרם, אמרה לאתר the verge. "'דיירקט' התפתחה וגדלה בתוך האינסטגרם במשך ארבע השנים האחרונות ואילו עכשיו אנחנו יכולים לעשות אותה אפילו טובה יותר כשהיא עומדת לבד". 
שא הוסיפה: "אנחנו יכולים למתוח את הגבולות ולייצר את המקום המהיר ביותר והיצירתי ביותר עבור שיתוף תכנים פרטי". אם זה נשמע מוכר, זה בגלל שפייסבוק כבר ביצעה מהלך דומה בעבר. בשנת 2014, החברה סגרה את ההודעות בתוך אפליקציית הפייסבוק, ואילצה את המשתמשים להוריד את Messenger - אפליקצייה נפרדת להודעות בפייסבוק. "בנייד, כל יישום יכול להתמקד רק בעשייה אחת טובה", אמר מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג. "לבקש מאנשים להתקין אפליקציה חדשה זה דבר מאתגר בתחילה, אבל אם רצינו להתמקד בשירות, היינו צריכים לבנות חוויה ייעודית וממוקדת". 

מארק צוקרברג. צילום: רויטרס
מארק צוקרברג. צילום: רויטרס