פייסבוק העלתה הבוקר (שני) את דף הפייסבוק סטטוסים מצייצים, שלוש שנים לאחר שמחקה אותו. הדף הועלה כדי להימנע מתביעה, לאחר שמייסד העמוד אבי לן הגיש אמש לבית המשפט בקשה לביזיון בית משפט. יש לצייין כי הדף יחזור עם כמות הלייקים שהייתה לו לפני ההסרה, וכזכור מדובר היה בעמוד הפייסבוק המצליח ביותר בישראל דאז. 



פייסבוק התייחסה הלילה להחלטת בית המשפט המחוזי שחייבה אותה להעלות מחדש את הדף: בית המשפט המחוזי מכיר בכך שהתוכן של התובע הפר את תנאי השימוש של פייסבוק. על כן, אנו לא מסכימים עם החלטתו להשיב את העמוד של סטטוסים מצייצים. הגשנו בקשה לבית המשפט העליון ואנו ממתינים להחלטתו אם לפעול על פי פסיקה, שלדעתנו פוגעת במשתמשים ובפלטפורמה. פייסבוק כמובן תפעל על פי החלטת בית המשפט העליון.

אתמול פייסבוק אף פנתה לבית משפט העליון בבקשה דחופה למתן רשות ערעור. בתגובה, מפעילי סטטוסים מצייצים טענו באמצעות עורך דינם, עו"ד גיא אופיר, לטעון לביזיון בית המשפט. הבקשה אמורה להיות מופנית גם ישירות נגד מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר-תאני.



מייסד סטטוסים מצייצים אבי לן. צילום מסך פייסבוק
מייסד סטטוסים מצייצים אבי לן. צילום מסך פייסבוק



כזכור, ביום חמישי האחרון, בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק היום (חמישי) כי עמוד הפייסבוק "סטטוסים מצייצים" יוחזר לפעילות עד אתמול, זאת לאחר שהפר את כללי פייסבוק, בעקבות פרסום על כך שמנהלו, אבי לן, תמחר את פרסום הסטטוסים. עוד נקבע כי הרשת החברתית תשלם לתובעים, מנהלי העמוד, אבי לן ועדי בנטוב סילשי, הוצאות בסכום של 75 אלף שקל ושכר טרחה בסכום של 150 אלף שקל. מפייסבוק לא נמסרה תגובה לידיעה.



עם זאת, דחה בית המשפט את טענת התובעים, כי פייסבוק הוא מונופול על פי חוק ההגבלים העסקיים. השופט, רחמים כהן, כתב בהחלטתו כי "ביטול החוזה פגע פגיעה קשה בתובעים, שמפעל חייהם ירד לטמיון".