זה לא הגיל, זה התרגיל: הפעם הראשונה שבה הטיס משה מירון רחפן הייתה לפני כשנתיים, כאשר החליט לפנק את עצמו ברחפן איכותי לכבוד יום הולדתו ה־80. כיום, בגיל 82, מירון מקיבוץ שמיר, המשמש כחוקר במיגל (מכון למחקר מדעי בגליל) בחברה לפיתוח הגליל, עושה שימוש ברחפן במסגרת מחקר חדשני לקידום חקלאות מדויקת ומתקדמת, כהגדרתו.



באמצעות בשימוש ברחפן, שאותו מטיס מירון בעצמו, הוא יוצר מפה מפורטת של שטחי הגידול החקלאיים ברחבי הגליל, ומאתר אזורים הזקוקים להשקיה מרובה, כאלו שצריך לצמצם בהם את כמות המים ועוד טיפולים נוספים שלהם זקוקים הגידולים והקרקע: "יש כיום אין־ספור מכשירים שניתן לתכנת על מנת להשיג תוצאות טובות בגידולים החקלאיים", מסביר מירון, "אבל כדי לתכנת בצורה טובה, נכונה ויעילה, עלינו ליצור מיפוי מדויק של השטח. באמצעות הרחפן ניתן לעשות זאת בצורה המהירה ביותר".



לדבריו, הרחפן מעניק תמונת מצב בזמן־אמת ומעניק מידע שמאפשר טיפול מידי ומדויק. מירון מוכיח כי גם בגילו ניתן להמשיך להוביל מחקרים חשובים ולעשות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת: "בסופו של דבר, אנחנו יוצרים מיפוי מדויק וחלוקה לפי כל עץ, בוחנים את צבע הקרקע, האם האזור צפוף וזקוק להרבה מים או לחילופין מרווח וניתן לצמצם בכמויות המים שמוזרמות". מירון מסכם: "בשורה התחתונה, באמצעות הרחפן, אנחנו חוסכים במים במקומות שלא צריכים ויודעים לווסת את הכמויות על מנת למקסם את כמות היבול עבור החקלאים".