לג'ורדן פנג בן ה-15 מהונג קונג לא היתה ילדות רגילה. הוא הקים את הסטארטאפ הראשון שלו, תוכנת אונליין ללימוד עצמי, כשהיה בן 9. עם הזמן, החברה נפתחה לנתיבים נוספים כמו טכנולוגיה לערים חכמות וטכנולוגיות חינוכית. בימים אלה, ג'ורדן נמצא בארץ במסגרת תחרות נוער הבינלאומית HAIFATEENTECH, שיזמה ליאורה קליש, ומוקדשת לזכרה של סג"מ שירה צור ז"ל, שנרצחה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב. 
התחרות, שנערכת לראשונה בארץ, הינה תחרות בינלאומית לבני נוער מכל העולם לפיתוח מיזמים מדעיים וטכנולוגיים בתחומי איכות הסביבה, בריאות, אורח חיים בריא ותזונה. 60 בני נוער משתתפים בתחרות, כש-30 מהם הגיעו ארצה במיוחד לשם כך. כל המשתתפים עברו מיונים קפדניים שנמשכו במשך כשנה, ואת הזוכים בחר חבר שופטים בראשות חתן פרס נובל לכימיה, הפרופ' אברהם הרשקו.
פנג וחברי הקבוצה שלו פיתחו, במסגרת התחרות, רובוט שהמטרה שלו היא לטהר את המים בנהרות באפריקה. הוא יודיע לתושבים מתי המים ראויים לשתיה, ויזהיר אותם כשהם לא. "הרובוט שפיתחנו צף על המים, כאשר יש בו מנגנון מובנה שאוסף את המידע על רמת הזיהום, מעדכן את המידע מיידית לשרתי ענן, ומשם הוא עובר אנליזה אוטומטית ומנותח לבדוק את רמת הזיהום, ובהתאם לבחון האם ניתן לעשות שימוש במים", סיפר.


ג'ורדן פנג. צילום: יח"צ חיפה-טין-טק
ג'ורדן פנג. צילום: יח"צ חיפה-טין-טק

 
פנג הוסיף: "בשל העובדה שלמדינות האפריקאיות אין את היכולות הכלכליות לרכוש מוצרי טכנולוגיה יקרים, המוצר שפיתחנו הינו זול לייצור ואנו מתכננים למכור אותו במחירים נמוכים כך שהמחיר לא יהווה פקטור משמעותי מדי בפני מדינות שזקוקות למוצר". לדבריו, כל החומרים שייאספו על ידי הרובוט יועברו למכוני מחקר שיחקרו יותר לעומק את הנתונים, ואולי בעתיד יוכלו לפתח פתרונות ארוכי טווח.
היזם הצעיר סיפר על הסטארטאפ הראשון שלו: "הסלוגן שלנו הוא - 'תיזום למחר, היום!'". אנחנו רוצים לפתח יוזמות שלא רק ההווה ירוויח מהם, גם העתיד, ויהפכו את חיינו לקלים יותר". הוא ציין כי "אני יושב במספר דירקטוריונים של חברות בינלאומיות ואזוריות, חברות סטארטאפ שעוסקות בפיתוח טכנולוגיות למידה. כמו כן, אני חבר בחבר השופטים של האו"ם בו אנו בוחרים את המועמדים ואת הזוכים בסטארטאפים הטובים ביותר בסין ובהונג-קונג".

המשתתף סיכם את החוויה מהתחרות עם מסר מיוחד לנוער הישראלי: "אני מקווה שדרך הסיפור שלי, שלנו בתחרות, ילדים מכל העולם ייקחו חלק ביוזמות דומות, למען העתיד של כולנו". ליאורה קליש, יוזמת התחרות, התייחסה לסיפורו של פנג ולהגעתו ארצה וסיפרה: "ג'ורדן הוא ללא ספק בשורה גדולה לעולם הטכנולוגיה ויהווה חלק ניכר מקהילת היזמים הצעירים הבינ"ל תוצרת כחול לבן".