ארבע מיצרניות הטלפונים הניידים הגדולות - סמסונג, LG, מוטורולה ו-HTC ארבע מיצרניות הטלפונים הניידים הגדולות במהלך סוף השבוע כי בניגוד לאפל, הן אינן מאטות מכשירים מדגמים ישנים. בהצהרת סמסונג, שמייצרת חלק מרכיבי האייפון, לאתר בשם phone arena נכתב: "איכות המוצרים תמיד הייתה ותמיד תהיה בראש סדר העדיפויות של חטיבת המובייל שלנו. אנחנו עושים הכל כדי להאריך את חיי הסוללה במכשירים שלנו, בעזרת מנגנוני בטיחות רבים, בהם מנגנון מיוחד המשולב במערכת ההפעלה של המכשיר". עוד נמסר: "אנחנו לא מחלישים את עוצמת המעבד של המכשיר במהלך התקנת עדכוני התוכנה". 
מחברת LG נמסר: "לא החלשנו את המכשירים ולעולם לא נעשה זאת. אכפת לנו מאוד ממה שהלקוחות שלנו חושבים". בנוסף, גם מוטורולה ו-HTC אישרו כי הן מעולם לא עשו דבר כזה.

כזכור, אפל הוציאה במהלך השבוע מכתב ובו התנצלה בפני הצרכנים על כך שהאטה מכשירי אייפון מדגמים ישנים. הם ציינו כי מדובר ב"אי הבנה מצערת". 
במכתב שפורסם באתר הרשמי של החברה נכתב: "נפתח בהדגשה כי מעולם לא עשינו, ומעולם לא נעשה דבר שיקצר את חייו של מוצר, או נפגום בחוויית השימוש של הלקוחות כדי לגרום להם לשדרג את המכשיר".

עוד נכתב: "המטרה שלנו תמיד היתה ליצור מוצרים שהלקוחות שלנו יאהבו, ולגרום לאייפונים להמשיך ולפעול ככל שניתן. זה הדבר החשוב ביותר מבחינתנו".
אחרי שהדגישו כי סוללות מאבדות מעוצמתן עם הזמן, בחברה הציעו פתרון חלופי ללקוחות הזועמים - הם הודיעו על הוזלה של מחירי החלפת הסוללה, ל-29 דולרים.  

ברשת iStore, אחת ממשווקות מוצרי אפל בישראל, הודיעו אתמול כי מסוף ינואר 2018, החברה תעניק לכל המשתמשים שהסוללה שלהם זקוקה להחלפה, את האפשרות להחליף סוללה באייפון מהדגמים הכלולים בתוכנית, במחיר מוזל של 149 שקלים.