חופש הביטוי? טוויטר פרסמה בסוף השבוע האחרון בבלוג הרשמי של החברה הבהרה יוצאת דופן, שלפיה היא לא מתכוונת "לחסום אישי ציבור ופוליטיקאים". בטוויטר הסבירו כי "אנו נמצאים כאן כדי לעזור ולקדם שיח גלובלי. נבחרי הציבור ממלאים תפקיד חשוב בקיום השיח בגלל השפעתם הרבה. חסימה של מנהיג או הסרת ציוצים שנויים במחלוקת שכתב יסתירו מידע חיוני מאנשים, והדבר יעכב קיום דיונים חשובים".
 
ההבהרה נבעה בעקבות דרישות רבות שהתקבלו בחברה להסיר או לחסום את הטוויטר של נשיא ארה"ב. זרם הפניות התגבר במהלך השבוע שחלף, לאחר שדונלד טראמפ צייץ כי בדומה לקים ג'ונג און, נשיא קוריאה הצפונית, "גם לי יש כפתור גרעיני, אבל שלי גדול יותר". ציוציו הפרובוקטיביים ולעתים גסי הרוח של טראמפ מצליחים לקומם עליו אנשים רבים בציבור, שמאמינים כי אסור לאפשר לו להתבטא בצורה שכזו ברשתות החברתיות ובמיוחד בטוויטר. 
בשבוע שעבר טען עורך מגזין אמריקאי כי ציוציו של טראמפ בנוגע לנשק הגרעיני "עלולים לגרום לחורבן העולם כולו".
 

למרות זאת, בטוויטר כאמור סירבו להיענות לדרישה זו והסבירו כי "אנחנו בודקים את הציוצים בהקשר שבו נכתבו ואוכפים את הכללים בהתאם לכך. אין חשבון או אדם מסוים שמשפיעים על ההחלטות שלנו. אנחנו פועלים כדי להפוך את טוויטר למקום שבו אפשר לנהל שיח בחופשיות. אנחנו מאמינים כי זו הדרך הטובה ביותר לעזור לחברה להתפתח".

טוויטר. צילום: גטי אימג'ז
טוויטר. צילום: גטי אימג'ז

 
כזכור, בנובמבר האחרון הושבת חשבונו של טראמפ למשך 11 דקות, ומאוחר יותר התברר כי עובד בטוויטר, שזה היה יומו האחרון בתפקיד, עמד מאחורי ההשבתה. טראמפ, שעד כה צבר יותר מ־46 מיליון עוקבים, טען בעבר כי הוא נבחר לתפקיד בזכות הטוויטר. בעקבות זאת, אוון וויליאמס, אחד ממייסדי החברה, אמר בראיון במאי האחרון כי הוא "מתנצל אם לרשת החברתית היה חלק בבחירתו של טראמפ לנשיאות".