גורמים במערכת הביטחון מזהים בתקופה האחרונה ניסיונות של גורמים איראנים, לתקוף מדעני גרעין ופיזיקאים ישראלים, כך דווח הערב (שלישי) ב"החדשות". על פי הדיווח, האנשים, המזוהים כשייכים ועובדים במערכת הגרעין הישראלית, מקבלים בתקופה האחרונה מיילים שנראים כמו הודעות מכתבים של רשת ה-BBC הבריטית, המציעים להם מידע וראיונות משותפים.



כשמקליקים על המיילים, אז גורמים איראנים מתחברים למחשב של האדם שהקליק, ושואבים את המידע שנמצא עליו. ישראל מבצעת בתקופה הזו שורת פעולות סיכול ומניעה, ותדרכה את המדענים הישראלים באילו צעדי זהירות ניתן לנקוט, כדי למנוע את הפגיעה. כזכור, בתקופה האחרונה האיראנים מעלים הילוך בתחום הסייבר, ושיפרו את המערך שלהם, דבר שגרם לשיפור בתוצאות בשטח. 



בתוך כך, מוקדם יותר היום, ראש השב"כ נדב ארגמן אמר בכנס סייברטק, שמתקיים בתל אביב, כי "ישראל היא ממעצמות הסייבר המובילות בעולם ובתוך זה בולטת מערכת הביטחון וקהילת המודיעין הישראלית, שפועלים בשיתוף פעולה עם שירותי מודיעין ומערכות ביטחון אחרות בכל העולם". הוא סיפר כי "לשירות יש יכולת סייבר הגנה והתקפה מאוד משמעותית ובשנה האחרונה סיכלנו התקפות סייבר כנגד מערכות ישראליות מכיוונים שונים מכל העולם, כאשר הסייבר משמש כלי מרכזי בעבודת הסיכול היומיומית של הארגון".