נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חשף היום (חמישי) כי אינו מחזיק בטלפון חכם (סמארטפון). הווידוי מגיע אחרי שבשנה שעברה אמר כי אין לו כוונה "להצטרף לרשת חברתית כלשהי". הדברים נאמרו במהלך פגישה שקיים עם מדענים במכון מחקר גרעיני בסיביר, לקראת הבחירות לנשיאות בעוד כחודש וחצי.



"אתה אמרת שלכולם יש סמארטפון בכיס, אבל לי אין", אמר נשיא רוסיה, בתגובה לדבריו של ראש המרכז מיכאל קובלצ'וק. הוא הצהיר זאת לאחר שבשנה שעברה הודה בשיחה שקיים עם ילדים בבית ספר יסודי במדינה, כי אין לו זמן להשתמש ברשתות חברתיות. "אני לא עושה את זה, אבל חברי הצוות שלי כן". בעבר אף הגדיר את האינטרנט כ"מזימה של ה-CIA".



הדיווח מגיע לאחר שבנובמבר האחרון דווח באתר באזפיד כי רוסיה מאיימת כי לא תאפשר את פעילות פייסבוק בשטחה, במידה ויסרבו לאחסן את נתוני הגלישה של אזרחי המדינה בשרתים במדינה.



על פי הדיווח, אלכסנדר זהרוב, ראש ארגון הפיקוח על התקשורת ברוסיה אמר כי בכירים בפייסבוק צפויים להגיע למדינה בחודשים הקרובים כדי לדון על הפעילות מול הרגולציה הרוסית. הפגישה צפויה להתרחש מפני שהחוק הרוסי דורש שהחל משנת 2015 כל חברות האינטרנט הזרות הפועלות בשטח המדינה, יאחסנו את המידע אודות אזרחי ברוסיה - בשטחה.



ראש הארגון הרוסי הסביר לסוכנות הידיעות Tass: "אנחנו צפויים לדון איתם במספר נושאים, בהם הקמה של שרתים בשטח המדינה וקידום או הסרה של תכנים מסוימים". במידה והרוסים יחסמו את פייסבוק, יהיה מדובר במכה אנושה לרשת החברתית הגדולה ביותר. הרוסים מהווים האוכלוסייה התשיעית בגודלה בקרב המשתמשים.



חסימה אפשרית היא אינה תרחיש בדיוני, שכן לינקאדין נחסמה בנובמבר בשנה שעברה, לאחר שלא שיתפה פעולה עם התנאים הרוסים. למרות תקדים לינקאדין, הממשל הרוסי אפשר עד כה לטוויטר ופייסבוק לפעול בשטחה בלי בעיה. גורם המעורה בפרטים הסביר כי בקשה דומה הופנתה לטוויטר, שהסכימו לבחון את הנושא ושום החלטה לא התקבלה עדיין. הם אינם מחזיקים במשרדים או בשרתים ברוסיה.