ענקית הסלולר הדרום קוריאנית סמסונג הכריזה הערב (ראשון) על שני מכשירי הדגל החדשים שלה - הגלקסי S9 וגלקסי S9 פלוס. שני המכשירים מריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד 8 - אוראו. גלקסי S9 מגיע עם מסך בגודל של 5.8 אינץ', מצלמה קדמית ברזולוציה של 8 מגה פיקסל ועדשה כפולה ברזולוציית 12 מגה פיקסל. דגם הפלוס מגיע עם מסך של 6.2 אינץ', מצלמה קדמית של 8 מגה פיקסל ומערכת צילום כפולה בעלת 12 מגה פיקסל. 

בין היתר, המכשירים צוידו במצלמה המתקדמת ביותר שהשיקה סמסונג אי פעם, בעלת עיצוב חדש ועדשת צמצם כפול, לצילום איכותי בכל תנאי תאורה, יכולות וידיאו Super Slow Motion ויצירת אימוג'י אישי מונפש. בנוסף, המכשירים מצוידים ברמקולים סטריאופוניים איכותיים ומיקומו של גלאי טביעות האצבעות הועבר אל מתחת לעדשות המצלמה. הם צוידו בצג Super AMOLED נטול שוליים ובעל שיפורים בניגודיות האוטומטית מאפשרים שימוש נוח גם באור שמש ישיר. בנוסף, סמסונג לא נכנעה לטרנד של השנים האחרונות, ולא העלימה את חיבור האוזניות הסטנדרטי. גם כאן, הם לא פספסו הזדמנות על הבמה הזדמנות לעקוץ את אפל, על העלמת החיבור הפופולארי.
 
המצלמה של המכשירי הגלקסי S9 והגלקסי S9 פלוס כוללת אפשרות לצילום וידאו בהילוך איטי, של עד 960 פריימים בשנייה.הם מציעים גם זיהוי תנועה אוטומטי, מאפיין חכם המזהה תנועה בתוך הפריים ומתחיל להקליט מיד עם תחילת ההתרחשות. ניתן לבחור מוזיקת רקע מתוך 35 האפשרויות הזמינות או להעלות קובץ מוזיקה אישי, ליצור, לערוך ולשתף בקלות קבצי GIF בנגיעה ובשלושה סגנונות של חזרה אינסופית. צילום איכותי בכל תנאי תאורה - באופן דומה לפעולתה של קשתית העין האנושית, המתרחבת ומתכווצת, הצמצם הכפול של סמסונג מאפשר כניסת אור רבה יותר בתנאי תאורה נמוכים וכניסת אור מועטה יותר בסביבה מוארת מדי, זאת על מנת להפיק תמונות חדות וברורות בכל שעה ובכל מקום. 
  
בנוסף, ישנה אפשרות ליצור אימוג'י אישי מונפש. האימוג'י האישי המונפש של סמסונג עושה שימוש באלגוריתם למידת מכונה, מבוסס נתונים המנתח תמונה דו-ממדית וממפה כמאה מאפייני פנים על מנת ליצור מודל תלת מימד, המשקף ומחקה הבעות ומספק התאמה אישית אמיתית. ניתן לשתף את האימוג'ים האישיים המונפשים של סמסונג גם עם אפליקציות נוספות. מדובר באפשרות דומה מאוד ל-animoji של אפל.

כמו כן, ביקסבי, העוזרת האישית של סמסונג, מציעה טכנולוגיות מציאות מרובדת ולמידה עמוקה בשילוב עם המצלמה, ומספקת מידע וסיוע על סביבת המשתמש.  מבין אפשרויות העזרה שמציעה ביקסבי - תרגום שפות בזמן אמת, איתור מידע על הסביבה, קניות מקוונות של מוצרים שנצפו בחיים האמיתיים, ומידע על צריכת קלוריות. 

לדברי די ג'יי קו (DJ Koh), נשיא וראש חטיבת המחשוב והתקשורת הניידת בסמסונג אלקטרוניקה: "אופן השימוש שלנו בסמארטפונים השתנה במקביל להתפתחות התקשורת וההבעה העצמית. המצלמה של מכשירים עוצבה מחדש, כך שהמכשירים מאפשרים צילום של תמונות וסרטונים בכל מקום וכן מאפשרים תקשורת עם אחרים ולהביע את עצמם בדרך ייחודית ואישית שלהם".

את המכשירים החדשים ניתן להרחיב בכרטיסי זיכרון חיצוניים עד ל-400GB. בנוסף, פלטפורמת האבטחה החדשה ביותר של סמסונג, Knox 3.1, מספקת אבטחה ברמה צבאית. ה-Galaxy S9 וה-Galaxy S9 Plus תומכים באמצעי זיהוי ביומטרי - קשתית העין, טביעת אצבע וזיהוי פנים. המכשירים תומכים בסריקה חכמה, מנגנון אימות חדש העושה שימוש חכם בעוצמה הקולקטיבית של סריקת קשתית העין וטכנולוגיית זיהוי פנים לשחרור נעילת הטלפון במהירות ובנוחות, בדומה למנגנון face id של האייפון X. תכונה חדשה נוספת, מאשרת הגדרת טביעות אצבע שונות לתיקיה מאובטחת ושונה מזו של פתיחת הנעילה של הטלפון.
 
שני המכשירים יהיו זמינים לרכישה החל מ-16 במרץ 2018 בצבעים שחור חצות, אפור טיטניום, כחול אלמוג וגוון חדש: סגול לילך.