אחרי שהפכה למעצמת סייבר, ישראל רוצה להיות המובילה גם בתחום הרפואה הדיגיטלית. הממשלה אישרה היום (ראשון) את תוכנית "בריאות דיגיטלית כמנוע צמיחה", המשותפת למשרד רה"מ ומשרדי הכלכלה והתעשייה, המשרד לשוויון חברתי, משרד האוצר, משרד הבריאות, משרד המדע והטכנולוגיה, מל"ג ות"ת ומערך הסייבר הלאומי.



מטרת החלטה זו הינה בין השאר להציב את מערכת הבריאות של ישראל בחוד החנית העולמי בתחומה. בנוסף, מטרתה להאיץ את הצמיחה הכלכלית, למצות את התועלות הכלכליות והחברתיות הטמונות בפתרונות חדשניים בתחום הבריאות הדיגיטלית ולמנף את היתרונות היחסיים של ישראל בחדשנות הטכנולוגית, ברפואה ובמחקר.



בהתאם להחלטה, רשות החדשנות במשרד הכלכלה והתעשייה, בשיתוף עם משרד הבריאות, תממן ותלווה את השתתפותן של חברות ישראליות בתחום הבריאות הדיגיטלית, בפרויקטים של מוסדות פיננסיים בין-לאומיים, ביניהם הבנק העולמי והבנק לפיתוח אמריקה הלטינית, אשר מבצעים פרויקטים בהיקפים משמעותיים בתחום הבריאות במדינות מתפתחות. בנוסף המשרד יגביר את פעילותו במהלכי שיווק וייצוא לחו"ל של פתרונות בריאות דיגיטלית, וליווי חברות זרות בתחום.



בעקבות החלטת הממשלה, אמר שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, כי "על רקע ההשקעה הממשלתית המשמעותית ומאגר הנתונים הייחודי לישראל, הבריאות הדיגיטלית תהיה מנוע צמיחה משמעותי לכלכלת ישראל, בדומה לתחומים אחרים בהם אנו מובילים כדוגמת הסייבר, טכנולוגיות מים, רכב אוטונומי, פינטק, מכשור רפואי ועוד".