רשות החלל בסין מסרה הלילה (שני) כי תחנת החלל טיאנגונג 1 חדרה לאטמוספירה וצפויה להתרסק בשעות הקרובות, ככל הנראה סמוך לחופי סאו פאולו שבברזיל, השוכנת לחופי האוקיאנוס האטלנטי. על פי הדיווח באתר הסוכנות, תחנת החלל נכנסה לאטמוספירה של כדור הארץ בשעה 8:15 בבוקר (שעון סין) וחלקה הגדול צפוי להישרף במהלך המעבר בשכבה החיצונית לכדור הארץ. עוד נמסר כי ככל הנראה, חלקים גדולים ממנה לא צפויים לפגוע בכדור הארץ.



תחנת החלל שגודלה הוא קצת יותר מעשרה מטרים, הושקה בשנת 2011, במטרה לבצע ניסויי עגינה בחלל. היא היוותה חלק מתכנית סינית להצבת תחנת קבע כבר בשנת 2023. התכנון המקורי היה שמשימתה תסתיים כבר לפני כחמש שנים, אך היא הוארכה שוב ושוב. למעשה, היא היתה אמורה להיכנס מחדש לכדור הארץ כבר בסוף השנה שעברה, אך המועד נדחה. הדבר גרם למומחים רבים לתהות שמא סין איבדה שליטה על החללית. 



צפו בהתקדמות תחנת החלל:




העיתון הסיני "גלובל טיימס" כתב כי "הפרסום הרב ברחבי העולם אודות כלי הטיס, הוא תוצר של 'קנאה' רבה של מדינות העולם, בתוכנית החלל הסינית". עוד נכתב: "חלק מתשומת הלב שהחללית קיבלה, הגיע בעקבות העובדה שמדינות המערב מנסות להמעיט בחשיבות ההישג הסיני, וההתפתחות הרבה של התעשייה האווירית".