פייסבוק צפויה להודיע במהלך הימים הקרובים למשתמשים ברשת החברתית שלה אם הם כלולים ברשימת 87 המיליונים שפרטיהם האישיים הגיעו לחברת קיימברידג' אנליטיקה. עדיין לא ידוע אם יש ואם כן כמה ישראלים נכללים ברשימה. המשתמשים שפרטיהם הודלפו, מהם על פי ההערכות כ־70 מיליון אמריקאים, יראו בפיד החדשות שלהם התראה המציינת זאת, לצד כפתור המציע לשנות את הגדרות הפרטיות שלהם.



הפרטים נחשפו לפני עדותו הצפויה של מנכ"ל החברה מארק צוקרברג בפני מספר ועדות בסנאט. הוא זומן להעיד היום (שני) החל מהשעה 21:15 (שעון ישראל). עדותו הכתובה פורסמה באתר הבית הלבן, וממנה עולה כי הוא מקבל עליו אחריות מלאה על התקרית. "עכשיו מתברר שלא עשינו די כדי למנוע ניצול לרעה של הכלים שלנו. לא הערכנו די את האחריות שיש לנו, וזו טעות שלי. אני הקמתי את פייסבוק ומנהל אותה, וזו האחריות שלי", הצהיר.



בתקשורת האמריקאית דווח כי צוקרברג הגיע לגבעת הקפיטול לפגישות עם בכירים, בהם כמה האמורים לנכוח בשימוע שייערך לו. הפרשה התפוצצה בחודש שעבר אחרי שעובד לשעבר בחברת איסוף המידע קיימברידג' אנליטיקה חשף בשיחה עם עיתון "האובזרבר" הבריטי כי החברה הצליחה להשתלט על כ־50 מיליון חשבונות פייסבוק של מצביעים אמריקאים בניסיון להשפיע על אופן הצבעתם בבחירות.



לטענת צוקרברג, חברתו דרשה מקיימברידג' אנליטיקה למחוק את המידע שהשיגה ואף קיבלה לכך אישור רשמי. "הקמתי את פייסבוק ובסופו של דבר אני אחראי למה שקורה בפלטפורמה הזאת", סיכם צוקרברג, "אני רציני בנושא הצעדים שננקוט, ונוודא שהדבר לא יחזור על עצמו בעתיד. עם זאת, זה לא יכול לשנות את מה שקרה בעבר. נלמד מהניסיון הזה כדי להפוך את הפלטפורמה לבטוחה יותר בעתיד".