מייסד טלגרם פאבל דורוב התייחס היום (שישי) בערוץ הרשמי שלו באפליקציה, להחלטת בית המשפט ברוסיה לחסום את האפליקציה וכתב: "הממשלות יכולת להפעיל על חברות טכנולוגיה כוח רב, המבוסס על כסף. בכל רגע נתון, הממשל יכול לגרום לקריסת מניות של חברות, על ידי איום בפגיעה בהכנסות של החברה משווקים מסוימים, ובכך לאלץ אותן לעשות דברים מוזרים (זוכרים את העובדה שאפל נאלצה להעביר את שרתי שירות האחסון iCloud לסין?). בטלגרם יש לנו את האפשרות לא לפחד מפגיעה בהכנסות או במכירות המודעות. פרטיות היא לא דבר הניתן למכירה וזכויות האדם לא צריכות להיות בסכנת פגיעה בגלל פחד או חמדנות".



כזכור, מוקדם יותר היום, בית המשפט ברוסיה אישר לחסום את אפליקציית המסרים המידיים הפופולרית. ההחלטה מגיעה על רקע סירוב המייסדים למסור לממשל במוסקבה את המפתח להצפנת המידע ופרטי המשתמשים. השופטים הסבירו כי החסימה תישאר בתוקף, עד שהמפתח להצפנת המידע יועבר לשלטונות, שדורשים אותו בטענה כי רק כך יוכלו למנוע מתקפות טרור במדינה. עם זאת, לא ברור מתי היא תיכנס לתוקף, שכן בסוכנות הידיעות TASS הרוסית דווח כי מדובר ביישום מיידי, בתקשורת האמריקאית דווח כי החסימה תיכנס לפועל בחודש הבא.

עורך הדין המייצג את החברה אמר כי "ניסיונות השלטונות למנוע את השימוש באפליקציה "חסרות בסיס". הוא מסר בהצהרה לתקשורת ש"הדרישה לספק מידע על התקשרויות חסויות של המשתמשים לא אפשריות מבחינה טכנית וחוקית". 

לפני כשנתיים הטמיעו ברוסיה חוק אנטי טרוריסטי שמחייב את ספקיות אפליקציות המסרים להעביר את מפתחות האבטחה לשלטונות כדי שאלה יוכלו לזהות חשודים בטרור. בטלגרם נאבקו בהחלטה במשך זמן רב עד שהמועד האחרון שהוקצב להם עבר. רבים מציגים את האפליקציה, שידועה בשל רמת הפרטיות הגבוהה שהיא מבטיחה, כתחליף לווטסאפ הנמצאת בבעלות פייסבוק שעומדת בלב הסערה בשל סוגיית הפרטיות.