גוגל עובדת על פיתוח אפשרות לשליחת הודעות דואר אלקטרוני שיימחקו אחרי פרק זמן שהשולח יקבע, כך עולה מדיווח שפורסם ב-techcrunch. על פי הדיווח, ברגע שיעבור פרק הזמן שהשולח הקציב, ההודעות יהפכו לבלתי ניתנות לקריאה. בצילומי מסך המראים את השינוי הצפוי, נראה כי התווסף אייקון בצורת מנעול המסמן כי המייל נכתב ב"מצב חסוי". הדבר אומר כי הנמען לא יוכל להעביר את ההודעה לאדם אחר, להוריד את התוכן שלה, להעתיק ולהדביק אותו או להדפיס.
עוד ניתן יהיה לבקש מהנמען לאשר את זהותו באמצעות קוד גישה מיוחד שיישלח בהודעת טקסט לטלפון הנייד של הנמען. מקבל ההודעה יראה קישור והוא ייאלץ להיכנס לחשבון שלו כדי לפתוח את התוכן. למרות הכוונה כי המצב החסוי ימנע הדפסה, העתקה והדבקה של ההודעה הסודית, מתאפשר ככל הנראה לבצע צילומי מסך. לא ברור האם התכונה הזו תהיה זמינה גם כאשר הנמען אינו משתמש חשבון ג'ימייל. 

צילום מסך מתוך techcrunch


צילום מסך מתוך techcrunch
חשוב להדגיש כי גוגל לא מציינת רמת הצפנה גבוהה בכל המיקומים, שכן אין צורך בהצפנת הודעה "חסויה". עם זאת, סביר להניח כי גוגל עדיין תוכל לראות את התכנים שמועברים בשירות שלה וכך גם ליישם צווים של בית המשפט בעת הצורך. מגוגל נמסר כי הגרסא החדשה צפויה להתפרסם בשבועות הקרובים. שליחת המיילים הסודיים ככל הנראה תתאפשר באותו מועד.