חשבון הפייסבוק של פרופסור אמיר חצרוני הושבת היום (שני) ללא הגבלת זמן. "אני מתכוון לתבוע אותם במידה ולא יחזירו לי אותו", הוא אומר בשיחה עם "מעריב אונליין", ומוסיף: "אני לא יודע להגיד מה היה הטריגר לכך, רק אוכל לומר שבתקופה האחרונה כמעט כל פוסט שני שלי הוסר על ידם". מפייסבוק ישראל טרם נמסרה תגובה.



לדבריו, "הטענה שלי פשוטה - עם כל הכבוד לצוקרברג, במידה והפרתי את החוקים הישראלים צריך לדון בנושא בבית המשפט. אולי מגיע לי עונש חמור על כך. לא ייתכן שגוף מונופוליסטי שנמצא באירלנד ישמש כצנזור".



חוקר התקשורת והפובליציסט התייחס גם לטענה לפיה פייסבוק הנה חברה פרטית. "זה לא נכון מעצם העובדה שהם נסחרים בבורסה", ציין, "הם גוף מונופוליסטי בתחום הרשתות החברתיות".



ההודעה על השבתת חשבונו של חצרוני. צילום מסך
ההודעה על השבתת חשבונו של חצרוני. צילום מסך



לטענתו, "במידה ותחנת רדיו קטנה הייתה נוהגת באותו האופן, סביר להניח שהרשות השנייה כבר מזמן הייתה מוציאה לה כרטיס אדום, ואין ספק שבית המשפט צריך לעשות את זה מתישהו".



"אין לי ספק שבשלב מסוים תהיה חקיקה בנושא", הסביר, "לא יכול להיות שגוף שהפך לבמה המרכזית של שוק הדעות במדינה יתנהג כמו בעל חנות מכולת קטנה ויעשה כרצונו".



חצרוני הוסיף כי הוא "מעדיף מצב שבו תהיה צנזורה של ארדן ורגב על פני המצב הנוכחי, כי יש כלים חוקיים להתמודדות איתם, בעוד שבמקרה של פייסבוק אני לא יודע למי אני פונה ובאיזו שפה".



פייסבוק ישראל מסרו כי אינם מתייחסים לנושא.