פייסבוק מבקשת מהמשתמשים הבריטים לשלוח תמונות עירום של עצמם, זאת במטרה לעצור את תופעת ה"פורנו נקמה", כך פורסם היום (רביעי) בתקשורת בממלכה. לדברי החברה, אין לכם סיבה להיות מודאגים מכך שתמונות העירום שלכם ישותפו על ידי אחרים, שכן כל המטרה היא לוודא שהמערכת יודע לחסום ולמנוע את עצם הפרסום של התמונות האלה. טכנולוגיה דומה נמצאת בשימוש כדי למנוע פרסום תמונות המציגות פגיעה בילדים. האלגוריתם המיוחד נמצא בשלבי בחינה באוסטרליה וכעת הניסוי מתרחב לבריטניה, ארצות הברית וקנדה. 

הרשת החברתית מסרבת לחשוף את אחוזי ההצלחה של הניסוי באוסטרליה, אך ניתן להעריך כי הוא לא זכה לשיתוף פעולה רב. בחברה הסבירו כי רק מספר מצומצם של אנשים, ככל הנראה חמישה, המנוסים בניטור תוכן ייחשפו לתמונות. הם צפויים להעניק לתמונות קוד הטמעה במערכת ותיוג מסוים, כך שבפעם הבאה שינסו להעלות תמונה דומה - היא תיחסם ולא תועלה לשרתים. בנוסף, התמונה המקורית שהועלתה לא תישמר בשרת. הם הדגישו כי "למערכת אין מאה אחוז סיכויי הצלחה, מפני שאפשר לשנות ולעבד את התמונה, כך שתהיה שונה מעט".
בתוך כך, יושב ראש ועדת הדיגיטל, התרבות, התקשורת והספורט בפרלמנט הבריטי, דמיאן קולינס, תקף את חוסר השקיפות המאכזב שפייסבוק נוקטת בו. "אילו פייסבוק היתה מתייחסת לנושאים האלה ברמת החשיבות הראויה להם, היינו מצפים שמארק צוקרברג יגיע לדבר בפני הוועדה ויענה על השאלות שמדאיגות הן את הפרלמנט הבריטי והן את מיליוני המשתמשים בממלכה". הוא הציב לו דד ליין אחרון להגעה לעדות - 4 ביוני.

בתחילת החודש הוא נדרש להגיע ולהעיד בפניהם עד ה-24 במאי, או שיצטרך לעשות זאת בפעם הבאה שידרוך על אדמת בריטניה. הוא בחר שלא להעיד בפני הוועדה, ולשלוח נציג אחר מהחברה, אך העיד אתמול בערב בפני הפרלמנט האירופי בבריסל. הדברים שאמר להם, דומי םלדבריו שאמר לפני כחודשיים בשימוע שהתקיים לו בסנאט ובקונגרס בארצות הברית