לבית המשפט המחוזי במרכז הוגשה היום (רביעי) בקשה לתובענה ייצוגית נגד הרשת החברתית פייסבוק. את התביעה על סך מיליארד שקלים הגיש מתן אליהו גרינבלט באמצעות עורכי הדין יצחק אבירם ושחר בן מאיר. בכתב התביעה נכתב כי "גם מי שמוותר היום על רישום לפייסבוק ולא עושה זאת 'בטעות' אלא ביודעין ובמודע כי הוא מוותר על יתרונותיה הרבים של רישום לפייסבוק, תמורת הגנה על פרטיותו והמידע האישי שלו, רק חושב שהוא מרוויח את פרטיותו בחזרה, שכן מתברר שפייסבוק גוזלת את המידע שלך גם אם אתה לא חבר בה. ואז אותו אדם מוצא עצמו נגזל ומבחינת קירח משני הכיוונים: גם אין יתרונות ברישום לפייסבוק וגם אין לו פרטיות ויש מעקב אחריו".



עורכי הדין מסתמכים על עדותו של מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקברג בשימוע שנערך לו לפני כחודשיים בפני ועדה של בית הנבחרים בארצות הברית, בו לטענתם הוא מודה כי פייסבוקת מבצעת מעקב ואיסוף נתונים ומידע על אנשים המבקרים בכל מיני אתרים ברשת ואשר לא נרשמו כלל לפייסבוק.



לטענת התביעה, התנהלות זו מהווה הפרה של חוק יסוד כבוד האדם וחירותו בו נכתב: "כל אדם זכאי לפרטיות ולצנעת חייו". עוד נטען כי המעקב אחר הגולשים מהווה הפרה של סעיף 2 לחוק הגנת הפרטיות. כתב התביעה מונה עוד רשימת הפרות שונות. על פי ההערכה שקיימים בישראל מיליון משתמשים ברשת האינטרנט שאינם מנויים לפייסבוק, מבקשים התובעים להעמיד את התביעה על סך מיליארד ש"ח, על פי התחשיב של 1,000 ש"ח לכל אדם.