המגמה של השנים האחרונות היא לחבר כל דבר שניתן למערכת ממוחשבת הכוללת אינטרנט. גם עולם הרכב הצטרף זה מכבר למגמה, כאשר ברכבים מותקנות מערכות כאלו לטובת שיפור חוויית הנהיגה. נוסעי הרכב אמנם נהנים מאינספור אפשרויות, אך יחד עם זאת הם חשופים למתקפות סייבר, כאשר האקרים חודרים למערכת הממוחשבת של הרכב דרך האינטרנט, "משתלטים" על הרכב ו"משחררים" אותו תמורת כופר.

כדי להתגבר על בעיה זו שהולכת ותוספת תאוצה, חברת "ERM Advanced Telematics" מראשון לציון, השלימה פיתוח של ה-eCyber - מוצר חומרה-תוכנה משולב שיגן על כלי רכב מפני מתקפות כופר ומתקפות סייבר אחרות ויתאים הן לחברות OEM והן לשוק ה-aftermarket.

בניגוד לפתרונות רבים אחרים, פתרון ה-eCyber של ERM יכול להיות מותקן ברכב גם על ידי יצרן ה-OEM לפני יציאת הרכב מפס הייצור וגם על ידי גורמים מורשים אחרים, כמו יבואני רכב ומנהלי ציי רכב בשלב ה-aftermarket, אחרי יציאת הרכב מפס הייצור. מוצר ה-eCyber, עבורו כבר רשמה ERM פטנט בישראל, צפוי להיות זמין ברבעון הרביעי של 2018 לכל לקוחות ושותפי החברה ב-68 מדינות ברחבי העולם.

מתקפות כופר הולכות ומסתמנות כאחד מסיכוני הסייבר החמורים ביותר בפניהם עלולים לעמוד כלי רכב מקושרים. במהלך מתקפת כופר על כלי רכב מקושר, האקרים מתחברים מרחוק לכלי רכב, מזיקים לו או נועלים אותו לשימוש ודורשים מבעל הרכב להעביר לידיהם תשלום דמי כופר בכדי להחזיר את הרכב לפעולה תקינה.

בהקשר הרחב יותר, סיכוני סייבר בפניהם עומדים כלי רכב בודדים וציי רכב שלמים, הולכים ומושכים תשומת לב בתעשיית הרכב. על פי מחקר של KPMG בנושא אבטחת סייבר של ציי רכב, המכונית המקושרת הממוצעת כוללת יותר מ-150 מיליון שורות קוד תוכנה. המחקר צופה שסביב שנת 2022 משתמשים צפון אמריקניים של מכוניות מקושרות יצרכו בממוצע כ-21 ג'יגה-בייט של נתונים בחודש.

מסקר מנכ"לים של KPMG מ-2017 עולה כי 85% מהמנהלים בענף הרכב ישקיעו יותר בהגנת סייבר בשלוש השנים הקרובות – יותר מכל מגזר אחר שנכלל בסקר. מעבר לכך, על פי סקר של Irdeto Global Connected Car Survey שפורסם בסוף 2017, דאגתם של צרכנים בנוגע לאבטחת סייבר במכוניות מקושרות עלולות למנוע מהם לרכוש מכונית כזו, וזאת לאחר ש-85% מבין הנשאלים אמרו שהם מאמינים שכל מכונית מקושרת עלולה להיות מטרה למתקפת סייבר.

מאיר היימן, מנכ"ל ומייסד ERM Advanced Telematics, מסר: "'ERM' עובדת באופן הדוק עם ענף הרכב בכלל ועם ציי ויבואני רכב בפרט, הן בתחומי שיפור ויעילות ציי הרכב והן בתחום ההגנה על הנהג, הנוסעים ברכב ועל הרכב עצמו. עבודה זו מאפשרת לנו להבין לעומק את כל מרכיב ההגנה על הרכב והנוסעים בו וכן את נושא הגנת הסייבר.

במישור הטכנולוגי, היתרון של ה-eCyber טמון בעובדה שמדובר בפתרון חומרה ותוכנה משולב בקופסה קומפקטית אחת שיכולה להתאים לכל רכב וכמעט כל ממשק חיצוני. במישור העסקי, העובדה שה-eCyber מתאים להטמעה גם במכוניות על פס הייצור וגם לכלי הרכב הנוסעים כיום על הכבישים ושאינם מצוידים עדיין בפתרונות כאלו – aftermarket, מכפילה למעשה את ה-Total Available Market אליו אנו יכולים לפנות עם הטכנולוגיה המוגנת-בפטנט. "ERM" תעשה שימוש בפריסה הרחבה שלה בקרב הלקוחות כדי לסייע להם להתגונן מסיכוני תוכנות כופר וסיכוני סייבר אחרים באמצעות ה-eCyber".