תמיכה משמעותית: יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הוציא הבוקר (חמישי) חוזר לעובדי ההסתדרות, בו אישר לעובדים הלהט"בים בארגון לקחת חלק במחאה המתוכננת ביום ראשון. בנוסף, הוא קרא לכלל הוועדים ברחבי הארץ ולהנהלות לאפשר לעובדים, המשתייכים לקהילת הלהט"ב, "לקחת חלק במחאה מבלי לפגוע בזכויותיהם".

מההסתדרות נמסר כי "המאבק למען שוויון זכויות של קהילת הלהט"ב הוא מאבק חשוב על פניה של החברה הישראלית. בתור התנועה החברתית הגדולה והמשפיעה בארץ, ההסתדרות מתנגדת לכל סוג של אפליה".

מוקדם יותר פנתה ח"כ מיכל רוזין (מרצ), יו"ר שותפה בשדולה הגאה בכנסת, ליו"ר ההסתדרות החדשה בבקשה לגבות ולהביע תמיכה בשביתה של קהילת הלהט"ב. היא הסבירה כי "רבים מתוך חברי הקהילה הגאה חברים וחברות בהסתדרות החדשה שבראשותך. מעבר לכך שמדובר בארגון העובדים והעובדות הגדול בישראל, הארגון גם שם לו למטרה את קידום השוויון וצמצום פערים בחברה הישראלית. דווקא משום כך, אני רואה ערך רב בהבעת סולידריות ותמיכה פומבית שלך במאבק האמיץ והצודק של הקהילה הגאה".

לאחר ההודעה, איגוד האינטרנט הישראלי הצטרף למחאת קהילת הלהט"ב ביום ראשון הקרוב ואפשר לעובדיו לשבות כמחאה נגד אפליית חברי הקהילה. בהודעה מטעם הארגון נמסר כי "איגוד האינטרנט הישראלי, המספק שירותים שוויוניים לכלל תושבי מדינת ישראל, מצטרף למחאה כנגד האפליה בחוק הפונדקאות. כאות הזדהות, יאפשר הוועד המנהל, לכל עובדי האיגוד המעוניינים בכך, לשבות ביום א' הקרוב. אנו מקווים שצעד זה שלנו, יחד עם קולם הברור של רבים נוספים, יהפוך את קבלת האחר והשונה לערך מהותי בחברה הישראלית".
 
שורה של חברות הייטק הודיעו על הצטרפותן למחאת הלהט"ב נגד האיסור על פונדקאות לזוגות גאים ויאפשרו לעובדיהם השייכים לקהילה הגאה לשבות ביום ראשון על חשבון מקום העבודה ולהצטרף לפעילות המחאה. בין החברות: Windward, Myheritigh, softwheel,  Cybereason, Kaltura, Spot.im, Similarweb  ו-Wibbitz. גם חברת ההייטק סולוטו וגם חברת Fiverr הודיעו על הצטרפותן למאבק ובתמיכה בכל עובד שיבחר לשבות ביום ראשון.

פייסבוק ישראל מסרה: ״פייסבוק דוגלת בגיוון ושוויון מלא ואנו רואים בקהילת הלהט״ב חלק בלתי נפרד מהמגוון והמרקם האנושי שלנו בישראל ובכל העולם. להקים משפחה זוהי זכות בסיסית של כל אדם באשר הוא ומיום הקמת המשרד בישראל אנו תומכים בזכות זאת ומסייעים במענק פונדקאות לכל עובדת ועובד ללא קשר למגדר או לזהותם המינית בגובה של 85,700 אלף ש״ח, בנוסף למתן חופשת הורות של ארבעה חודשים לגברים ונשים כאחד. אנחנו תומכים בכל העובדים שלנו ומאפשרים להם לבחור האם ברצונם להגיע לעבודה ביום א׳ או להצטרף לחבריהם לקהילה ולעמוד על זכויותיהם״.

חברת סלקום מסרה כי "הקבוצה מאמינה כי הזכות להורות נתונה לכולם באופן שוויוני וכי לקהילת הלהט"ב הזכות להקים משפחה בישראל. הנהלת סלקום, בשיתוף ועד העובדים, מצטרפים למאבק הקהילה הגאה ומעניקים סיוע בסך 45,000 ש"ח לכל עובד אשר יידרש לתהליך פונדקאות בחו"ל, כהשתתפות בעלות ההליך".

חברת IBM העולמית מגנה את החוק: "אין לשלול את הזכות האנושית הבסיסית להקמת משפחה"

בתוך כך, חברת IBM העולמית פרסמה הבוקר הודעה המגנה את חוק הפונדקאות. בהודעה נכתב: "חברת IBM מתנגדת לכל צורה של אפליה, ומאז ומתמיד נאבקה למען יחס שיוויוני לכולם. אין לשלול מאף אחד את הזכות האנושית הבסיסית – הזכות להקים משפחה – בשל ההחלטה להיות נאמן לעצמו ולזהותו. אנו תומכים בכל עובדי החברה, בישראל וברחבי העולם, שמבקשים להביע סולדריות עם קהילת הלהט"ב בקריאה הנחושה לקדם חקיקה שמכילה כל אדם באשר הוא אדם. עובדים ועובדות אשר יחליטו לקחת חלק במחאה המתוכננת ביום ראשון יוכלו לקבל יום חופשה מיוחד, לאחר קבלת אישור מהמנהל הישיר". חברות רבות הגיבו בצורה דומה, אך זו כאמור התגובה הבינלאומית הראשונה לחוק מעורר הסערה.


כמו כן, מנכ"ל חברת סודהסטרים העולמית כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "מדיניות של גזענות, הדרה ואפליה היא מנת חלקם של משטרים אפלים ומדינות חשוכות כאיראן וסעודיה ולא של מדינת ישראל שאני מכיר ואוהב. בסופו של יום לכל אדם זכות להקים משפחה מפני שהבית הוא היכן שנמצאת האהבה". הוא הוסיף והתחייב כי החברה 61 אלף שקלים ל"עמותת אבות גאים", אלף שקלים עבור כל ח"כ שתמך בחוק או נמנע מלהצביע עליו.

עוד הודיעו על תמיכתן חברת וובפאלס המעסיקה כ-400 עובדים, טאואר ג'אז, המעסיקה 1,600 עובדים בישראל. האחרונה אף הודיע כי "עובדים אשר החוק הנוכחי משפיע עליהם באופן אישי מוזמנים להגיע לסמנכ"לית משאבי אנוש, על מנת לבחון אפשרויות תמיכה נוספות". בנוסף, מוטורולה העניקו לעובדים, חברי הקהילה שירצו להפגין, וההנהלה הכריזה על הענקת חופשה מיוחדת לכל עובד שמתחיל תהליך פונדקאות, לחברי הקהילה הגאה ובכלל. כמו כן, מונה חבר הנהלה לטיפול וריכוז הנושא מול העובדים. משרד עורכי דין שבלת, המשרד הרביעי בגודלו בישראל, הודיעו לעובדי המשרד שמי שמעוניין להביע תמיכה במחאת הקהילה הגאה יוכל להיעדר ביום ראשון מהעבודה מבלי שינוכה יום חופש.



כזכור,  חוק הפונדקאות אושר אתמול במליאת הכנסת, בתום דיון סוער, זאת בעקבות מניעת האפשרות מגברים יחידנים לבצע את ההליך. חברי הכנסת שהגישו את הצעת החוק, אמיר אוחנה מהליכוד ומירב בן ארי מכולנו, קיבלו חופש הצבעה לאור הסעיף המדובר ואכן הצביעו נגד. זמן קצר לפני ההצבעה על החוק פרסמו השניים הודעה בה אמרו כי יגישו במושב הבא של הכנסת תיקון לחוק שיכליל גם את האבות הגאים בהגדרות החוק.
 
בהודעה נכתב כי "לאור אישורה הצפוי של הצעת חוק הפונדקאות מטעם משרד הבריאות הלילה, ובעקבות דבריו החיוביים של ראש הממשלה בנושא, ניסחנו והגשנו הצעת חוק שתערוך מספר שינויים בחוק הפונדקאות. בין היתר, תתאפשר פנייה להליך פונדקאות גם לגברים. הצעת החוק תקודם בתמיכה ובסיוע של תנועת הליכוד ומפלגת כולנו, מהלך התואם את ערכיהן של שתי הסיעות. יש בהצעת החוק שלנו בשורה גדולה לכל מי שמבקשים להביא חיים לעולם ולהקים משפחות ולבסס את חייהם כאן בישראל".
 
עוד נמסר ש"הצעת החוק תעלה לוועדת השרים מיד לאחר פתיחת המושב הקרוב. אנו נחתים על החוק שורה ארוכה של חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה - ונפעל במלוא המרץ כדי לקדם אותו״.