ארגון אמנסטי אינטרנשיונל פרסם הלילה (רביעי) הודעה בה נכתב כי מישהו ניסה לרגל אחרי עובדי החברה באמצעות תוכנת "פגסוס", שפותחה על ידי חברת NSO הישראלית.



בהודעה שפורסמה נכתב כי בתחילת יוני האחרון קיבל חבר צוות בארגון הודעת וואטסאפ חשודה בערבית. בטקסט נכתב על הפגנת מחאה לכאורה מחוץ לשגרירות סעודיה בארצות הבית וצורף אליה קישור לאתר אינטרנט.



בבדיקה שנערכה על ידי הארגון התגלה כי לחיצה על הקישור הייתה מובילה להתקנת תוכנת הריגול במכשיר. "NSO ידועה במכירת תוכנת ריגול לממשלות", אמר ג'ושוע פרנקו ראש מחלקת זכויות האדם בארגון, "לכן אנחנו מאמינים כי זה היה ניסיון מכוון לחדור לאמנסטי אינטרנשיונל על ידי ממשלה העוינת את העבודה שלנו".



"התוכנה מאפשרת חדירה פולשנית יוצאת דופן לצורך מעקב", הוסיף, "טלפון נגוע נשלט בעיקר על ידי התוקף. הוא יכול להעביר שיחות טלפון, תמונות, הודעות ועוד ישירות למפעיל. ההתקפה הזאת מדגישה את הסיכון החמור הנשקף לפעילים ברחבי העולם באמצעות טכנולוגיית מעקב מסוג זה".



מקבוצת NSO נמסר לאמנסטי אינטרנשיונל כי המוצר שלהם "נועד לשמש אך ורק לחקירה ולמניעה של פשע וטרור" וכי כל שימוש אחר מהווה הפרה של המדיניות והחוזים שלהם.