פייסבוק ביקשה מבנקים גדולים בארה"ב לשתף איתה מידע פיננסי מפורט על לקוחותיהם, כולל עסקאות בכרטיסי אשראי והיתרה בחשבון העובר ושב, כחלק ממאמציה להציע שירותים חדשים למשתמשים ולהגדיל את היקף פעילותם ברשת החברתית, כך עולה מדיווח שפורסם הערב (שני) בוול סטריט ג'ורנל.



על פי הדיווח, החברה פנתה בין היתר לוולס פארגו, סיטיגרופ וג'יי.פי מורגן צ'ייס. בעבור הבנקים, שאלת הפרטיות הייתה סוגיה מרכזית בדיונים עם פייסבוק, ובנק אחד הפסיק את המגעים לאור חששות בתחום.



עוד נמסר בדיווח כי הרשת החברתית דנה בשנה האחרונה עם הבנקים, בנושא בשירותים שונים שהיא יכולה להציע ללקוחות הבנקים באפליקציית המסרים המידיים פייסבוק מסנג'ר.



בין השאר, תיארה פייסבוק תכונה שתאפשר למשתמשים לראות את יתרת חשבון העו"ש שלהם, וכן הציעה לספק התרעות על מקרי הונאה אפשריים. היא הסבירה כי המידע שתקבל מהם יכול לסייע להגדלת היקף הפעילות של משתמשים במסנג'ר. לשם כך, ביקשה החברה מבנקים מידע על איפה משתמשים לקוחותיהם בכרטיסי דביט ואשראי.



מפייסבוק נמסר בתגובה לוול סטריט ג'ורנל: "אנחנו לא משתמשים במידע שנרכש מבנקים או מחברות כרטיסי אשראי להצגת פרסומות. כמו חברות מקוונות רבות, אנחנו נוהגים לדבר עם מוסדות פיננסיים על הדרכים שבהן אנו יכולים לשפר את חווית הקניות של אנשים, כמו מתן שירות לקוחות טוב יותר. חלק מרכזי במאמצים אלו הוא שמירה על המידע של אנשים בטוח ומאובטח".



בחודשים האחרונים הרשת החברתית, שחצתה לא מזמן את קו 2.5 מיליארד המשתמשים, מנסה לשקם את תדמיתה בעקבות חשיפת פרשת קיימברידג' אנליטיקה במרץ האחרון, שבמסגרתה נודע כי פורסמו פרטיהם של למעלה מ-87 מיליארד לקוחות ברחבי העולם.