גוגל חשפה את העדכון החדש למערכת ההפעלה שלה -  אנדרואיד 9.0 P, שזמין כעת למכשירי הפיקסל מתוצרת גוגל. בדומה לקודמותיה, היא קיבלה שם הקשור למאכל, ובמקרה הזה האות P מסמנת פאי. קדמו לה קיט־קט, לוליפופ, מרשמלו, נוגט ואוראו. כעת אחת השאלות שמטרידות את הגולשים היא איזה שם תקבל מערכת ההפעלה Q.
לפי בלוג המפתחים של אנדרואיד, מכשירי Android One, כמו אלה של נוקיה וחלק מהאחרונים של שיאומי, יקבלו את העדכון עד סוף הסתיו, כלומר בתוך ארבעה חודשים. מסגרת הזמן הזאת נכונה גם למכשירים נבחרים של היצרניות שיאומי, סוני, וואן־פלוס, Oppo, Vivo ו־Essential, שגם קיבלו לראשונה הזדמנות להתנסות בגרסאות הבטא של המערכת והביאו את מספר הנסיינים ל־140,000. ומה עם השאר? כנראה תצטרכו לחכות בסבלנות עד שאחת החברות תחליט לשדרג את מערכת ההפעלה.
בהודעות ההשקה ציינה החברה כמה מהתכונות שיש בגרסה החדשה, בהן בינה מלאכותית שלומדת את הרגלי השימוש שלכם בטלפון. הדבר מאפשר לה, בין היתר, להציג קיצורי דרך לפעולות שאתם כנראה עומדים לעשות, להציג לכם מידע מתוך אפליקציות ולחסוך בסוללה.

כדי לעודד אתכם להתרכז בכל דבר שהוא לא הסמארטפון שלכם, אנדרואיד 9 מנתחת את הרגלי השימוש שלכם, מציגה לכם כמה זמן אתם מבזבזים על שימוש במכשיר וכמה על כל אפליקציה. בעתיד היא גם תאפשר לכם להגביל את זמן השימוש באפליקציות הממכרות ביותר. היוזמה הזאת, שהוכרזה בכנס המפתחים של גוגל השנה, נרשמה גם בקרב הענקיות אפל ופייסבוק, שהכריזו על כלים דומים לניהול זמן.