הדור הבא של הסלפי כבר כאן. חברת הסטרט־אפ הישראלית פוטורו תלת־ממד (PHOTURO־3D) השיקה אתמול מוצר טכנולוגי חדש מסוגו בעולם: מתחם תלת־ממד, המאפשר לציבור הרחב לקבל תצלום אישי סטטי ודינמי בתלת־ממד. המתחם הראשון הושק אתמול בקניון איילון ברמת גן, ורבים נוספים צפויים לקום בעקבותיו. החברה שילבה טכנולוגיות מארבע יבשות, המאפשרות לכל אדם להיסרק בשלוש שניות ולקבל לסמרטפון צילום עצמי תלת־ממדי וסרטון אנימציה של הסריקה בתוך פחות משתי דקות.



המתקן של פוטורו תלת־ממד, הנראה כמו תא צילום עתידני, מתבסס על טכנולוגיית האור המובנה הוורסטילית שפיתחה חברת מנטיס ויז'ן (Mantis Vision) הישראלית. הטכנולוגיה הזאת כבר יושמה בסמרטפון הדגל של חברת שיאומי והיא משלבת תוכנה, קידוד ואלגוריתמיקה מתקדמת, לצד מערך מרובה מצלמות מתקדם. יש לציין כי לטכנולוגיה החדשה תהיה השפעה אדירה על כל תחומי החיים האזרחיים והמסחריים, עם אין ספור אפשרויות, בהן: ייצור מודל תלת־ממד של לקוח לפני רכישת בגדים לצורך מדידות, הכנסת דמויות ריאליסטיות של משתמשים לתוך עולמות המשחקים בקונסולות ובמחשב, סריקה תלת־ממדית של גוף האדם לצורך אבחונים רפואיים ואפילו צילום אירועים משפחתיים בתלת־ממד ואז צפייה בהם במציאות מדומה.



מתחם הצילום בקניון איילון. צילום באדיבות פוטורו תלת ממד
מתחם הצילום בקניון איילון. צילום באדיבות פוטורו תלת ממד



המתקן הייחודי של פוטורו תלת־ממד יכול לסרוק עד חמישה אנשים להדמיה תלת־ממדית, והוא מתממשק לנגן תלת־ממד ייעודי שפיתחה החברה, ששילבה טכנולוגיות נוספות של חברות אחרות מרחבי העולם, המפיחות בהדמיה רוח חיים על ידי הוספת אנימציה כמו ריקוד והתעמלות לגופו של המצולם. כבר עכשיו אפשר לשלב את הדמות שנסרקה במשחקי מחשב כמו GTA וגרסאות קודמות של FIFA, ובהמשך הרשימה צפויה להתרחב. החברה גם מאפשרת הדפסה תלת־ממדית של הנסרק ליצירת פסלון הזהה לדמות.



לדברי מנכ"ל חברת פוטורו תלת־ממד רונן חכימי, "אנו מאמינים כי בתוך פחות משנתיים תשמש פוטורו כמרכז ההדמיות האישיות, שמצד אחד יאחסן מיליוני הדמיות ומצד שני יספק אפשרויות מגוונות למשתמשי הקצה". מנכ"ל מנטיס ויז'ן, גור אריה ביתן, הוסיף: "בפרויקט המשותף אנו מביאים את עולם יצירת התוכן בתלת־ממד לשימוש ממשי. בעבר, צילום וסריקה בתלת־ממד היו תהליך אטי ומסורבל. כיום, עם הטכנולוגיה של מנטיס ויז'ן, הצלחנו להנגיש את אפשרויות הצילום והסריקה בתלת־ממד לקהל הרחב ולשימוש במגוון יישומים".