מתקפת סייבר צינית ומרושעת גורמת לחסימת דפי פייסבוק של עיתונאים ממוצא מזרח אירופי הכותבים על אנטישמיות ברוסיה, באוקראינה ובברה"מ לשעבר. קבוצה מאורגנת של תוקפים רבים מעוותת ציטוט של הבלוגר, מעלה אותו בפייסבוק  ומכריזה על הכותב אנטישמי. פייסבוק חוסמת אוטומטית, לפי כמות תלונות וללא שיקול דעת, את הקורבן לשבועיים או לחודש ובהמשך לתקופות ארוכות יותר. כך מושתקים ביעילות קולות המלחמה באנשיטמיות. 
שמעון ברימן, עיתונאי מומחה למזרח־אירופה: "פייסבוק חסמה את הגישה לדף שלי שלוש פעמים השנה בגלל האנטישמיות לכאורה העולה מהטקסטים שלי. למעשה, כהיסטוריון ועיתונאי ציטטתי אנטישמים אמיתיים ברוסיה ובאוקראינה ומתחתי עליהם ביקורת, אבל קבוצות אלמוניות שלחו תלונות המוניות להנהלת פייסבוק על כך שאני אנטישמי כביכול. כלומר הציטוטים הקריטיים נגד אנטישמים אמיתיים נתפסים בפייסבוק כאילו היו מילותי שלי".
גם אדוארד דולינסקי, בלוגר אוקראיני הנלחם בעוז באנטישמיות במזרח אירופה, נפל השנה כמה פעמים קורבן לאותה שיטה, וחשבון הפייסבוק שלו נסגר לתקופות ארוכות. ברימן מספר כי "בחודש אפריל 2018 פרסמתי ניתוח ביקורתי של סרטון וידיאו שהציג אנטישמי מהעיר קמרובו ברוסיה. בסרטון נראה איש עסקים מאשים את היהודים בשריפה נוראה ובמותם של עשרות אנשים בעירו - לכאורה 'זה היה רצח טקסי ערב חג הפסח'. 1,600 אנשים שיתפו את הפוסט שלי, והיו לו יותר מ־100,000 צפיות. אבל פייסבוק לא הענישה את האדם הזה אלא אותי וסגרה את הדף שלי למשך שבועיים. באוגוסט 2018 כבר נחסמתי לחודש שלם, בעקבות ציטוטים של אנטישמי רוסי אחר".

מייק ויצמן, כתב פוקס ניוז ומומחה לפייסבוק: "מדינות מזרח אירופה הקימו בניינים שלמים למלחמה בפוסטים אנטישמיים בתחומן. פייסבוק פועלת אופן אוטומטי: כשהיא מזהה כמות תלונות מסוימת על גולש, היא חוסמת אותו. הארגונים האלו שולטים היטב בחוקי האלוגריתם ומנצלים אותם".
יעקב חגואל, סגן וממלא מקום יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית והאחראי על המאבק באנטישמיות: "זוהי תופעה מטרידה ביותר של אינברסיה – 'אנטישמיות הפוך על הפוך'. פעילים אנטישמיים מצאו שיטה חדשה ונלוזה להפצת שנאה, והם משתמשים אופן ציני באפשרות הדיווח על תוכן פוגעני. הם מעוותים פרסומים על אירועים אנטישמיים ומדווחים עליהם כפוגעניים וכעוברים על חוקי הרשת. בכך מושתקים עיתונאים העוסקים בחשיפת האמת, תוך עיוות המציאות".