בימים האחרונים ישראלים רבים קיבלו הודעה המציעה להם להירשם לשירות תשלומים חדש וסגור בשם Initiative Q. אוהד זיידנברג, חוקר סייבר מחברת קלירסקיי הסביר כי "סך הכל זו פירדמידה. מה שקורה זה שהוא עדיין לא מטבע - זה אסימון שמופץ ברשתות החברתיות". לדבריו, הוא החל כמטבע ייחודי לבוגרי יחידת 8200. "זה לא באמת פיתוח ייחודי שלהם", אמר בשיחה עם 103FM, "כשאתה נרשם אתה מקבל לינק וצריך לגייס חמישה נוספים. אחרי שתשיג אותם, תקבל הקצבה כלשהי של המטבע".

"זו לא פעם ראשונה שמטבע מופץ כך", הסביר בראיון לבן כספית ופרופסור אריה אלדד, "בצורה הזו הם למעשה יוצרים מאגר משתמשים גדול ומקבלים עליהם פרטים. הם גם מקבלים הוכחת היתכנות למטבע ואז יהיה להם יותר קל לבוא למשקיעים זרים". הוא הוסיף כי "מומלץ להיזהר בדברים כאלה, רק בשבוע שעבר הופצה הודעה על ווטסאפ גולד". זיידנברג סיכם: "בווטסאפ זה הכל שמועות". 

הוא התייחס לדיווחים לפיהם פייסבוק תחל במדידת האמינות של המשתמשים, לצד הפרסום על מאות החשבונות הרוסים והאיראנים שהוסרו מהרשת החברתית וגם מאינסטגרם, בשל ניסיונות למעורבות בבחירות האמצע. "פייסבוק מציגה דירוג מהימנות של המשתמשים ואומרת שהביון האיראני והרוסי מתכוננים להשפיע על בחירות האמצע", הסביר, "אנחנו רואים התארגנויות וניסיונות השפעה, אבל קשה להצביע על האשם, כל עוד הם לא עושים טעות מסוימת". הוא הדגיש: "לא מדובר על מתקפות סייבר קלאסיות כמו וירוס, אלא בהשפעה".
אתמול נחשפה רשת בוטים בפייסבוק ובטוויטר הקשורה לבוגי יעלון ומפיצה את המסרים שלו
"לא יודע אם הוא מודע לזה אבל מדובר בחמישה פרופילים שהתחזו לישראלים לגיטימיים וקידמו מסרים שרלוונטיים לו. רואים גם ניסיונות פנימיים וגם חיצוניים".