כל גיימר מתחיל יודע שהוא צריך מכונה אימתנית לפני היציאה לקרבות הקשים שמחכים לו בדרך להפוך למאסטר בעולם משחקי המחשב. מעט חברות בעולם עושות את זה טוב יותר מ־ASUS, חברת המחשבים הבינלאומית, שבמשך שנים הצליחה להדהים אותנו עם לוחות אם, מסכים, מחשבים ניידים וחומרה למוצרי אלקטרוניקה וטלפונים ניידים.



החברה השיקה השנה מספר מוצרי חובה לכל גיימר, חובבני ומקצועי, שממחישים עד כמה התפתח התחום בשנים האחרונות. במתחם הגיימרים HYPE בתל אביב, לאונג’ משחקים בחסות ASUS, מוצגים לקהל כמה מאותם מוצרים, בהם המחשב הנייד ROG Zephyrus GX501VI – לפטופ דק במיוחד בעל כרטיס גרפי חזק, מערכת קירור אווירודינמית וביצועים שמותאמים לעולם הגיימינג.



בתצוגה גם מככבים מחשבי POWERED BY ASUS) PBA), שלעניות דעתי מתמצתים את כוחה וחזונה של החברה בשלוש מילים: מונע באמצעות אסוס. הרעיון מאחורי המיתוג: תו תקן איכות, שמאשר כי המחשב מורכב מרכיבי אסוס ועומד בסטנדרטים של החברה. נוסף לכך, אפשר להזמין מחשב PBA בהזמנה אישית דרך חברת פלונטר ולהתאים אותו לדרישות ספציפיות של כל קונה.



"המטרה היא לייצר קהילה של אסוס"


בתצוגה פגשתי שניים ממנהלי קו המוצרים של אסוס לישראל, דרק סאנג (מסכים, ראוטרים ומיני PC) ושנג לין (לוחות אם, כרטיסי מסך, שרתים וציוד היקפי), שהציגו את חזון החברה. “עבור גיימר שיוצא לנצח בקרב, הציוד הוא אחד הדברים החשובים ביותר. זה כמו חייל שיוצא לקרב, אתה צריך את הנשק הטוב ביותר”, אומר לין. “אנחנו מספקים רכיבים חזקים, כמו לוח האם וכרטיסים גרפיים, שנותנים לך את הכלי הטוב ביותר עבור המשחק, ובנוסף מספקים לך אביזרים היקפיים, מסכים, מקלדות ועכברים. זאת קומבינציה מלאה להכניס את השחקן לעולם הזה וזה מה שמייחד אותנו מאחרים, כי אנחנו מספקים את החבילה השלמה”.



אסוס נוסדה בשנת 1989, ביססה את עצמה כאחת מיצרניות לוח האם הטובות בעולם ומהר מאוד המשיכה להתפתח ולהרחיב את קו המוצרים למה שהוא היום. “הרעיון היה לשלב יותר את קהל היעד שלנו במוצרי החברה”, מוסיף לין. “כל הזמן הוספנו מוצרים, כמו המסכים, המקלדות והעכברים, והמשכנו לגדול. מה שעומד מאחורי הרעיון של PBA הוא לשלב את כל החלקים הנהדרים שאסוס בונה, כך שבמחשב אחד יהיה לי את לוח האם הכי טוב, כרטיס המסך הכי טוב והמוניטור הכי טוב”.



דוגמה נהדרת לכך היא שני המחשבים הנייחים המוצגים לראווה במתחם הייפ. מכונות אימתניות, האחת עם לוח אם RAMPAGE VI EXTREME וכרטיס


מסך 1060 STRIX GTX, והשנייה עם לוח אם MAXIMUS HERO X וכרטיס מסך STRIX GTX1070Ti. המחשבים אמנם לא זולים, אך ישאירו אתכם מעודכנים לאורך שנים. “המטרה שלנו היא לייצר קהילה של אסוס בארץ ולהרים בכללי את קהילת הגיימרים בישראל”, מסביר סאנג. “אנחנו תמיד חושבים איך לעשות את המערכת שלנו מיוחדת ושונה מאחרים, שמים דגש על כל רכיב ואיך הוא מתקשר עם הסביבה”.



דוגמה טובה לכך היא הצורה שאסוס פיתחה את AURA SYNC, שמסנכרנת את השימוש בתאורה בלוח האם, המקלדת, העכבר ורכיבים נוספים של המחשב, המבדילה את אסוס משאר החברות ונותנת לתצוגת המכשירים לדבר בשם עצמם. התאורה יכולה להיות מקושרת כך לחוויית המשחק (מוזיקה, תגובה לירי ועוד אלמנטים שונים). “זה משהו מאוד מיוחד ומציג היטב את החזון שלנו. אתה הופך להיות חלק מהקהילה של אסוס ששמה דגש גם על הפנימי, שזה הביצועים, וגם על החיצוני, שזו התצוגה”, מוסיף סאנג. “אתה לא יודע איך התעשייה תתפתח בעתיד, אבל אנחנו רואים שיש הרבה מקום לפתח את היכולות הוויזואליות ויש עוד הרבה לעשות ולפשר מבחינת תוכנה וחומרה”.



סאנג גם מסביר מדוע לפעמים כדאי להוציא טיפה יותר כדי לחסוך בעתיד ונותן עצה לגיימרים: "הרבה משתמשים מעדיפים להוציא את הכסף על כרטיסים גרפיים ולהשקיע פחות במסך, אבל המסך לא פחות חשוב מהמחשב עצמו ואם תוציא טיפה יותר הוא יכול להחזיק לך לשנים ארוכות”.