ישראלים רבים קיבלו לאחרונה מסרונים שמטרתם לבצע תרמית ולגנוב את פרטי כרטיסי האשראי של מי שנופל בפח. אוהד זיידנברג, חוקר סייבר בכיר בחברת "קליר סקיי", שוחח עם ענת דוידוב בתוכניתה ב-103FM על תקיפת הסייבר שחוו לקוחות סלולר רבים בארץ וסיפר על סוגי ההונאות השונים: "מציע לכולנו להיות חשדנים לגבי הודעות".



"בשבועות האחרונים נתקלנו בהמון תקיפות מסוג 'פישינג' ברשת בהם התוקפים מנסים לקבל מאיתנו פרטים מזהים שלנו ולגנוב אותם. בסוף השבוע חווינו תקיפות על כל סוגי לקוחות הסלולר, לפני כן היו תקיפות במייל של גוגל וגם כלפי לקוחות שופרסל online. זה קורה באמצעות הודעות טקסט כתובות באי מייל או בנייד שמטעות אותנו ומכוונות אותנו להיכנס ללינקים ואז שואבות מאיתנו מידע שלא רצינו לתת. 





לדוגמא: לקוחות קיבלו הודעה על כך שחבילת הגלישה שלהם עומדת להסתיים והציעו להם מבצע מוזל להרשמה. התקיפה הזו הייתה סוג של התחזות. מי שנכנס להודעה הספציפית שהופצה בסוף שבוע האחרון הגיע לאתר שניסה לגנוב מאיתנו את המידע. במקרים מורכבים משתמשים הותקפו בוירוסים. אלו שנכנסו לאתר והזינו את פרטי כרטיס האשראי שלהם כדי לרכוש את המבצע נגנבו ואז אותם תוקפים עשו מה שהם רוצים. כדי להתמגן אני מציע לכולנו להיות חשדנים לגבי הודעות. להיכנס רק ללינקים של אתרים רשמיים של החברה ולא לתת את כרטיס האשראי לאף אחד מבלי לבדוק".



כשנשאל זיידנברג אם ניתן לאתר את מקור התקיפה סיפר: "אנחנו יכולים לנסות לקטלג תקיפות ולשייך אותן לגורם. במקרה זה התוקף השתמש באתרים והלביש את עצמו בהמון מסיכות. אנחנו עוד חוקרים את הפרשה ומנסים לגלות מיהו ואיך ניתן לזהות אותו בפעם הבאה. זיהינו בעבר גם תקיפות של האיראנים והחמאס שמנסים להשיג מידע עלינו. זה לא ייחודי למדינת ישראל אך זה קיים גם כאן. בעולם הסייבר קשה לזהות מה התקיפה הבאה. כל חברה, גדולה או קטנה, חשופה לתקיפות ולכן יש להתייחס לתקשורת לא מזוהה בחשדנות רבה".