אינסטגרם הודיעה הערב (שלישי) על שלושה מהלכים להמשך שמירה על בטיחות המשתמשים על גבי הפלטפורמה. מייק קריגר, מייסד משותף ו-CTO של אינסטגרם, פרסם הערב פוסט בבלוג הרשמי של החברה, בו עדכן כי המהלך הראשון הוא השקת פיצ'ר שיעזור למשתמשים להעריך את מידת האותנטיות של חשבונות אינסטגרם עם קהל עוקבים גדול. בשבועות הקרובים, ניתן יהיה לראות יותר מידע אודות חשבונות באינסטגרם עם קהל עוקבים גדול, כך שכל אחד יוכל להעריך את מידת האותנטיות שלהם. כדי ללמוד יותר על חשבונות, ניגשים לפרופיל שלהם, מקליקים על תפריט ובוחרים את הפיצ'ר About This Account. באמצעותו ניתן יהיה לראות את התאריך בו החשבון נוצר, המדינה בה החשבון ממוקם, חשבונות עם עוקבים משותפים, שינויים בשם משתמש בשנה האחרונה ופרסומות שחשבון מריץ כרגע.



"המשתמשים שלנו הדגישו בפנינו כי חשוב להם להכיר ולהבין טוב יותר את החשבונות שמגיעים למספר גדול של אנשים, במיוחד כאשר מדובר בחשבונות שמשתפים מידע על אירועים אקטואליים, פוליטיים או מטרות חברתיות", הסביר, "במהלך ספטמבר, אנשים שיש להם חשבונות שחשופים לקהלים גדולים, יוכלו לעבור על המידע אודות החשבונות שלהם שבקרוב יהיה חשוף לציבור. לאחר מכן הכלי של "About This Account" יהיה זמין לקהילה הגלובלית של אינסטגרם".



התג הכחול



במקביל, יושק טופס אימות גלובלי עבור חשבונות של דמויות ציבוריות בולטות, סלבריטאים מותגים או יישויות גלובליות. התג הכחול של אימות (Verification) מהווה דרך חשובה נוספת עבור אנשים על מנת לוודא שהחשבון שהם עוקבים אחריו ופעילים בו הוא אכן חשבון אמיתי של דמות ציבורית, ידוען, מותגים גלובליים או יישויות. מדובר בדרך חדשה עבור חשבונות שנחשפים לקהלים גדולים לעמוד בקריטריונים שלנו לקבלת האימות דרך טופס באפליקציית אינסטגרם. 



כדי לקבל אימות על החשבון לעמוד בתנאי השימוש של אינסטגרם ובכללי הקהילה. "אנו נוודא אלמנטים כמו אותנטיות, חשיבות וכיו"ב של כל בקשה. ניתן ללמוד עוד על הקריטריונים לאימות של אינסטגרם במרכז העזרה", הסביר, "הגישה אל טופס הבקשה לקבלת אימות היא דרך הפרופיל, הקלקה על התפריט, בוחרים הגדרות (Settings) ואז "Request Verification". במסגרת הבקשה יש לספק את שם המשתמש, את השם המלא של בעל החשבון ומסמך רשמי שמזהה את האדם או העסק. מידע זה לא יהיה פומבי". 



הגשת בקשה לאימות איננה מבטיחה שחשבון יקבל אימות. ברגע שהבקשה נבחנה, תשלח הודעה שמאשרת או דוחה את הבקשה בטאב ההתראות. אינסטגרם לעולם לא תבקש תשלום עבור אימות או תפנה למשתמש כדי לאשר את האימות שלו.



הצעד השלישי הוא הליך אימות משופר של שני שלבים, שנועד לאפשר לכל אחד כניסה קלה ובטוחה יותר לחשבון האינסטגרם. הפורמט של אימות בשני שלבים הופך את הליך לקל ובטוח יותר.



"כדי להיכנס לחשבון האינסטגרם באמצעות אפליקציה חיצונית, יש ללכת לפרופיל, ללחוץ על אייקון התפריט, לבחור את Settings ואז לבחור Two Factor Authentication App. אם כבר התקנתם אפליקציית אימות אנו נאתר אותה אוטומטית ונשלח אליה קוד כניסה. יש לגשת לאפליקציה, לקחת את הקוד ולהכניס אותו באינסטגרם והליך האימות הדו שלבים יופיע אוטומטית. אם עדיין לא התקנתם אפליקציה, אנו נשלח אתכם לחנות האפליקציות (App Store; Google Play) שם תוכלו לבחור אפליקציה ולהמשיך בהגדרת האימות הדו שלבי. פריסת התמיכה באפליקציות אימות דו שלבי חיצוניות החלה ותהיה זמינה בכל בעולם בשבועות הקרובים".



קריגר סיכם: "העדכונים עליהם אנו מכריזים היום מתווספים לכלים קיימים שנועדו לשמור על ביטחונם של האנשים באינסטגרם, בהם מסנני ספאם ותוכן פוגעני, והאפשרות לדווח או לחסום חשבונות. אנו יודעים שיש לנו עוד עבודה כדי למנוע משחקנים רעים לפעול על הפלטפורמה ואנו מחוייבים להמשיך לבנות כלים נוספים למטרה זו".