הרכב האוטונומי שאפל מפתחת היה מעורב בתאונת דרכים בחודש שעבר, כך מסרה החברה בסוף השבוע האחרון. בכירי ענקית הטכנולוגיה מעולם לא אישרו בפומבי כי הם מפתחים רכב אוטונומי, אך המסמכים שנחשפו בבית המשפט חשפו כי לפחות 5,000 מעובדי החברה עוסקים בפרויקט, וכי בין היתר מתבצע פיתוח של מעגלים שונים הקשורים לרכב אוטונומי.



ממסמכי בית המשפט מראים כי ב-24 באוגוסט, רכב הלוקסוס של אפל שביצע מבחן "נהיגה עצמית" בקליפורניה התנגש ברכב אחר במהירות נמוכה מאוד. מהדוח המשטרתי עולה כי הוא התנגד ברכב ניסן משנת 2016 שנסע במהירות של כ-24 קמ"ש. עוד נמסר כי התאונה אירעה בשעה 15:00 כאשר הרכב של אפל האט וחיכה למרווח בטוח כדי להיכנס לצומת.



הנהגים והנוסעים לא נפגעו, אך שני כלי הרכב ניזוקו בתאונה, כך עולה מהדוח המשטרתי. תקנות הבטיחות של קליפורניה לניסויים ברכבים אוטונומיים, מחייבות שהנהג האנושי יהיה מסוגל להשתלט על המכונית במיידי במידת הצורך. דובר מטעם החברה אישר כי החברה הגישה דוח לבית המשפט, אך סירב להשיב לשאלה האם הרכב שלהם אשם בתאונה.



מאמצי הפיתוח של הרכב האוטונומי של אפל נותרו באפלה, עד שהמתחרות שלה, בהן גוגל, החלו לבצע ניסויים פומביים. ההתייחסות הרשמית הראשונה של החברה היתה במכתב שנשלח לרגולטור התחבורה האמריקאי בסוף 2016, ובו דרשה מהם לא להגביל את פעילות כלי הרכב.



בשנה שעברה החברה קיבלה כאמור היתר לבדיקת כלי רכב אוטונומיים בקליפורניה, ועד כה ביצעה כ-60 ניסויים בכלי רכב שונים. החברה גם פרסמה מחקר ציבורי העוסק בבטיחות הולכי הרגל.