מאז שהייתי ילד אהבתי גולף, אבל הספורט המלכותי שמציב אותך בקרב אימתני מול הכדור הלבן על הדשא הירוק היה נגיש יותר בארץ במשחקי מחשב מאשר במתקני חוץ. כל זה משתנה כעת, עם כניסתה לשוק הישראלי של ענקית הגולף הקוריאנית GOLFZON, המייצרת טכנולוגיות מתקדמות לסימולטור גולף שמאפשר לך לשחק בפנים ולהרגיש כאילו אתה בחוץ.



הסימולטור שמציגה החברה משלב בין Augmented Reality (מציאות רבודה) למשחק פעיל, בניגוד למשחקי מחשב, שבהם היכולות האישיות של השחקן לא באות לידי ביטוי - במגרשי הגולף הווירטואליים המדהימים שהמערכת מייצרת ושמאפשרים משחק קבוצתי של עד שישה אנשים, הכוח של השחקן ורמת הדיוק שלו הם שיכריעו האם הכדור יעוף לכיוון ולמרחק שאתם רוצים.



איך זה עובד? המערכת משלבת בין משחק אמיתי לווירטואלי באמצעות הדמיית מסלול גולף ומקרן תלת ממד המאפשר לבחור בכל מגרש גולף בעולם ואף לדמות את תנאי מזג האוויר. השחקן חובט בכדור המונח על כר הדשא ואלגוריתמים המעוגנים ב־251 פטנטים ייחודיים מנתחים על פי עוצמת וזווית החבטה את המרחק, את מהירות הכדור והאם הוא נכנס לגומחה, המוצגת על המסך ומדמה את הנקודה המדויקת שאליה הגיעה הכדור. בסימולטור שתי מצלמות המתעדות 2,000 שוטים בשנייה, סנסור המזהה באופן מדויק את החבטה ויכולת לסרוק את הכדור מרגע הפגיעה, כך שהשחקן הכי מקצועי לא ירגיש בהבדל ויקבל מידע מדויק על האופן שבו הוא משחק.



מי שאחראית על הבאת הטכנולוגיה לארץ היא חן תורג'מן, מנכ"לית GOLFZON ישראל, שמדגישה שהמטרה, בשלב הראשוני, היא להחדיר את המערכת למרכזים מסחריים, מרכזי קאנטרי, בתי מלון ומוסדות נוספים, מעבר למכירה לשימוש ביתי. "המטרה היא לחשוף בפני החברה הישראלית את תרבות הגולף, שסחפה את אסיה וארה"ב באמצעות כניסה לכל מרכז תרבות ופנאי אפשריים במדינות השונות", מספרת תורג'מן, שמוסיפה: "זה מתאים למרכזים מסחריים שמעוניינים לייצר בידול בתחומי התרבות והפנאי, לבנייני יוקרה שמבקשים להעניק ללקוחות ערך מוסף ובעולם ומשתמשים בזה לקידום פרויקטים ולהשבחת נכסים ולמוסדות אקדמאיים שמעודדים אלמנטים של ספורט ופורקן מתחים. יש לציין כי יש בתחום המלונאות מי שמחשיבים את זה כתוספת כוכב בינלאומי. במקביל, אנו מעניקים שירות ללקוחות קצה פרטיים שרוצים לשחק לבד או עם חברים ומשפחה בביתם".



על מנת להבין עד כמה הסימולטור מדמה את החוויה האמיתית נעזרנו בעדן בצ'יצ'י, שחקנית גולף מקצוענית, בעברה אלופת הארץ לנערות, שהדגימה עד כמה המערכת משפרת את המשחק האישי. "זה הכי קרוב שיש לתחושה האמיתית של להיות על המגרש", היא מספרת, "אתה יכול לקצר משחק של חמש שעות לפחות משעה, להגיע למגרשים שהסיכוי שלך לשחק עליהם הוא אפסי, כי יש כאלו שאתה חייב הזמנה אליהם או שהם מאוד יקרים, וכמובן אתה יכול לשחק ולהתאמן גם שבחוץ יורד גשם או כשחם מדי". היא מספרת כי השימוש במצלמות שתופסות כל תנועה שלך והאפליקציה שמנגישה את המידע, יעזרו לכל שחקן: "אתה מצולם מכל כיוון ויכול לראות את האופן שבו אתה משחק, עם סטטיסטיקות כמו מהירות, עוצמה ונקודת הפגיעה - הכל בטלפון הנייד".



למרות העלויות הגבוהות של התקנת GOLFZON באופן פרטי, החזון של תורג'מן הינו להפוך את המערכת לנגישה לכולם: "אנחנו רוצים שזה יהיה נגיש לכלל האוכלוסייה, ללא קשר למעמד סוציו־אקונומי". היא מוסיפה כי חבר גולפוזון מקבל כרטיס הדומה לכרטיס אשראי, שמאפשר כניסה לאלפי מועדוני החברה בעולם בכל 45 המדינות.