סערה בארצות הברית: גוגל חשפה היום (חמישי) במכתב ששלחה למחוקקים בארצות הברית, כי הם ממשיכים לאפשר למפתחים שונים להשתמש במידע שנשמר ומועבר בחשבונות ג'ימייל. החברה הגנה על נוהלי הפרטיות הקשורים לשירות הדואר אלקטרוני, הנמצא בשימוש על ידי 1.4 מיליארד בני אדם ברחב העולם, והסבירו לסנטורים כי הם יכולים לשתף עם מפתחים מידע "שקוף", השייך ל"משתמשים שהסכימו לכך". עוד עולה מהמכתב, כי המפתחים יכולים לשתף את המידע עם גורם שלישי, בהנחה ומדיניות הפרטיות שלהם ברורה. 

מפתחים יכולים להשיג, באמצעות כלי תוכנה המסופקים על ידי ג'ימייל, מידע רב על המשתמשים. בין היתר מדובר במידע אודות המוצרים שאותם אנשים קונים, המקומות שאליהם הם נוסעים ובאילו מסלולים וכן מיהם האנשים שהם מקיימים עימם את מרבית האינטראקציה. בחלק מהמקרים, העובדים בחברות הפיתוח השונות קראו הודעות דואר אלקטרוניות אמיתיות של גולשים, כדי לשפר את האלגוריתמים שלהם. 
במכתב, שנשלח לסנטורים בחודש יולי האחרון, החברה תיארה את הצעדים הנדרשים כדי לבצע בדיקה ידנית של היישומים הדורשים גישה לפרטי המשתמש. בין היתר, ייעשה שימוש בכלים ממוחשבים כדי לאתר שינויים משמעותיים בהתנהגות היישומים. מהחברה נמסר כי אין להם מה להוסיף, פרט למה שמופיע במכתב שנשלח לקונגרס.

נושא הגישה למידע של הגולשים נמצא בעין הסערה מאז פרוץ פרשת פייסבוק וקיימבירדג' אנליטיקה במרץ האחרון. אז פורסם כי החברה השיגה מפייסבוק מידע אישי של 87 מיליון בני אדם. הדבר עורר סערה בעולם והובילה בין היתר לנטישה המונית של גולשים, להפסדים כספיים רבים מצידו של מנכ"ל פייסבוק וכן למצב שבו הוא מעיד בפני הקונגרס והסנאט. בנוסף, צוקרברג העיד גם בפני הפרלמנט האירופי ושלח נציג להעיד בפני הפרלמנט הבריטי.
המחוקקים האמריקאים מתחו ביקורת רבה על גוגל בתקופה האחרונה, בעיקר מאז שבתחילת החודש, לארי פייגג' המייסד החליט שלא להגיע לשימוע שנקבע לו בשיתוף עם פייסבוק וטוויטר בפני ועדת המודיעין של הסנאט. שריל סנדברג (מספר 2 בפייסבוק) וג'ק דורסי מנכ"ל טוויטר הגיעו כדי להעיד ולצידה של סנדברג, הוצב כיסא ריק שבו פייג' היה אמור לשבת. הוא מסר הצהרה כתובה במקום להגיע.