נתחיל דווקא בשורה התחתונה. SHADOW OF THE TOMB RAIDER, הכותר השלישי בעידן השלישי של סדרת "טומב ריידר" המיתולוגית הוא אחד המשחקים הטובים של השנה.
בלי לעשות ספוילרים, המשחק מתרחש כחודשיים לאחר אירועי הכותר השני בסדרה המוחדשת: RISE OF THE TOMB RAIDER, ומכניס אתכם שוב לנעליה של אשת החיל חובבת ההרפתקאות לארה קרופט, שנאבקת שוב בארגון הרשע "טריניטי", הפעם בדרום אמריקה, בחיפוש אחר עיר אגדית ובמטרה לעצור אסון גדול שמאיים להתרחש.
מדובר במשחק הרפתקאות בגוף שלישי שמשלב קטעים קולנועיים אינטראקטיביים ועושה את זה בצורה הכי טובה שאפשר. תוכלו לשלוט בדמותה של לארה בעודה חוקרת עולם חצי פתוח ומרהיב.

צריך למצוא סופרלטיבים חדשים כדי לתאר עד כמה טוב ומציאותי המשחק נראה. קטעי האקשן הקולנועיים שמשולבים בו בתדירות גבוהה מוסיפים לאווירה ובאמת גורמים לך להרגיש שאתה "חי בסרט". הנוף המרהיב מההרים, הערים והעיירות הקטנות בדרום אמריקה גרם לי לרצות לשוטט שעות בעולם החצי פתוח שנחשף בפני. ההשקעה בפרטים הקטנים גם במודלים הסביבתיים ובדמויות בעולם של "טומב ריידר" מורגש היטב במשחק, שלעתים נראה כמו הפקה הוליוודית.

לארה קרופט היא לא רק חוקרת סקרנית, היא גם לוחמת אמיצה ויהיו לכם מספיק הזדמנויות לירות חצים, להשתמש בנשק חם ואפילו לבצע הורדות שקטות של אויבים. המשחק ידידותי מאוד גם לשחקנים חדשים ומאפשר לגיימרים שלא התנסו בסדרה בעבר ללמוד מהר את השליטה ביכולות הרבות שיש ללארה. הוא מאפשר לכם לחקור מקומות חדשים באמצעות טיפוס וקפיצה מצוקים, השלמת משימות צד שונות ושדידת קברים. כל זה פותח עבור השחקנים אפשרויות חדשות לנשק וציוד ויכולת לשדרג את מה שכבר יצרתם. 
בשורה טובה נוספת, בעיקר למעריצים הרבים של המותג היא העובדה כי השחקנים יכולים להחליף את הסקין (מראה הדמות) במהלך המשחק לשלל הדמויות של לארה קרופט מהשנים הקודמות בסדרה.
מפתחת: crystal dynamics, eidos montreal

פלטפורמה: PS4, XBOX ONE, PC