האם יש תקלות נרחבות במכשירי האייפון XS וה-XS Max החדשים? פחות משבועיים עברו מאז שהמכירה של המכשירים היקרים החלה ברחבי העולם, וכשבוע אחרי הפרסומים על הבעיות בגלישה ובקליטת האינטרנט במכשירים, ומשתמשים ברחבי העולם מתלוננים כי האייפונים שלהם אינם נטענים כראוי כאשר הם מחוברים לחשמל. מסתמן כי הבעיה מתרחשת כאשר המשתמשים מחברים את המכשירים שלהם לטעינה, כאשר הם לא משתמשים בהם והמסך כבוי. 

יוטיובר שצילם סרטון על המכשירים החדשים הציג את הבעיה. הוא הראה כי כאשר הוא מחבר מספר מכשירים לטעינה, בהם  מכשירים מהדגמים החדשים לטעינה, הם לא נטענו כאשר הם הועברו למצב שינה, אלא רק ברגע שהנעילת מסך נפתחה ותאורת המסך נדלקה. כמו כן, אחד המכשירים נתקע במצב הזה כאשר היה מחובר לטעינה, ולא ניתן היה לפתוח את נעילת המסך עד ניתוק המכשיר מטעינה. הוא הדגיש כי כל המכשירים נבדקו באמצעות מטען קיר רגיל וציין בתחילת הסרטון כי אין בעיה בכל הנוגע לטעינה אלחוטית. 


 

על פי ההערכות, הגורם לתקלה הוא העדכון למערכת ההפעלה iOS12, המונע מהמכשיר להתחבר למכשירים אחרים כמו מחשבים, במידה ונעילת המסך שלהם לא נפתחה לאחרונה. כך ניתן למנוע סכנה של פריצה למכשיר. עם זאת, הדבר לא אמור להתרחש כאשר מדובר במטען קיר.
החברה טרם הגיבה לתקלה הזו, אך ייתכן מאוד כי עדכון התוכנה הבאה יפתור את הבעיה המדוברת.