הגורם המפקח על פייסבוק באיחוד האירופי הודיע הלילה (רביעי) כי האיחוד יפתח בחקירה של פרצת האבטחה החמורה, שהתרחשה בשבוע שעבר בשרתי פייסבוק. בהודעה הרשמית נמסר כי "החקירה תבדוק את הציות של פייסבוק במסגרת מחויבויותיה כחלק מ'תקנות הגנת הפרטיות' באיחוד האירופי". עוד נמסר: "נבדוק באילו צעדים נקטו ברשת החברתית כדי לשמור על המידע האישי של המשתמשים".

הפרתן של תקנות הפרטיות באיחוד האירופי, שנכנסו לתוקף במאי האחרון, עלולה להוביל לקנסות של עד ארבעה אחוזים מכלל ההכנסות העולמיות, או 20 מיליון אירו (הסכום הגבוה מהשניים). הגורם הוסיף כי החברה הודיעה כי החקירה הפנימית נמשכת, וכי הם נקטו בפעולות כדי להקטין את הסיכון הפוטנציאלי למשתמשים. 
כזכור, בסוף השבוע האחרון פייסבוק חשפה כי מתקפת סייבר השפיעה על כ-50 מיליון משתמשים. מהחברה נמסר כי החקירה נמצאת בראשיתה וכי התוקפים ניצלו חולשות שנתגלו באפשרות לראות כיצד הפרופיל שלך נראה אצל אנשים אחרים. הדבר איפשר גניבה של פרטי מידע המאפשרים השתלטות על חשבונות אחרים. באמצעות הפרטים, ההאקרים לא היו צריכים להזין מחדש את הסיסמה בעת ההתחברות המחודשת באפליקציה. יידענו את רשויות החוק אודות הפרצה, עדיין לא ידוע האם נעשה שימוש לרעה בחשבונות המדוברים, מי ביצעו את המתקפה וכן מאיפה הם מגיעים.

הדבר מתרחש כחצי שנה אחרי פרשת קיימברידג' אנליטיקה, אשר במסגרתה פרטיהם האישיים של 87 מיליון גולשים ברחבי העולם, בהם אלפי ישראלים הגיעו לחברה. בחודשים שעברו מאז, החברה מנסה לשפר את תדמיתה הציבורית ואף דיווחה לפני כחודש כי איתרה מספר ניסיונות של גורמים זרים להתערב בבחירות אמצע הקדנציה בארצות הברית, שאמורות להתקיים בעוד כחודשיים.