כמדי שנה הגיע הרגע שגיימרים חובבי ספורט מחכים לו. ELECTRONIC ARTS שחררה את המשחק החדש בסדרת פיפ”א הפופולרית - FIFA 19. השאלה היא מה התחדש במשחק הכדורגל המוביל בעולם. השחקן המנוסה יגלה במהרה שמנגנוני הבעיטה והמסירה השתנו ועודכנו. מבחינת הכנות טקטיות לפני המשחק, המאמנים החובבים שבינינו יגלו אופציות חדשות שנוספו, והאינטליגנציה המלאכותית של השחקנים השתפרה מאוד, מה שמוסיף המון ערך למשחקים מול המחשב, שהופכים למעניינים יותר.



השחקן המזדמן יגלה כמה מצבי משחק חדשים וניסיוניים שמזכירים את ימי הארקייד: למשל משחק שבו אין חוקים ואין עבירות, או מצב משחק שבו הקבוצה שכובשת שער מאבדת שחקן. זוהי תוספת נחמדה ומרעננת, אך לא בטוח לאורך כמה זמן היא תצליח להחזיק את רמת העניין של המשתמש. חידוש נוסף במשחק השנה: לכמות הליגות העצומה ש־EA מחזיקה ברישיונות שלהן (עדיין לא לליגה הישראלית, ניאלץ להמתין בסבלנות) נוסף מפעל ליגת האלופות הרשמי. כך ניתן יהיה לבחור קבוצה ולצאת איתה למסע משלב הבתים עד להנפת הגביע.



מגיע גם לליגת האלופות. רונאלדו בפיפ"א 19
מגיע גם לליגת האלופות. רונאלדו בפיפ"א 19



מבחינה ויזואלית המשחק נראה נהדר ומרגיש אפילו יותר מציאותי מהשנה שעברה. נקודת תורפה שבכל זאת קיימת היא השדרים. התובנות שלהם ברובן חוזרות על עצמן, ולא תמיד משתלבות באופן אינטגרלי במה שקורה על הדשא. למרות זאת, ניכר כי בפיפ”א 19 מנסים ליצור חוויות משחק חדשות ולרענן את המוצר הזה, שעליו גדלו דורות שלמים של שחקנים. אבל חייבים להודות - אין כמו המודים הישנים והטובים של הכותר, דוגמת האונליין שאפשר לך במהירות ליצור משחק עם שחקנים אחרים ברמתך (משחקים שבמהרה הופכים לתחרותיים ומרתקים).



גם משחק איסוף הקלפים FUT (פיפ"א אולטימייט טים) עדיין איתנו וכמובן מוד הקריירה (אלכס האנטר חוזר), ששם אותך בדמות שחקן מתחיל שמטפס לפסגה. אלו המודים שישאירו לאורך זמן את רוב מכורי הפיפ”א, לפחות עד השחרור הבא.



מפתחת: ELECTRONIC ARTS


פלטפורמות: XBOX ONE, PS4, PC, SWITCH