תוכנית הטלוויזיה "ד״ר פיל" פרסמה כתבה מרגשת שלא השאירה עין אחת יבשה ברחבי ארה״ב. הכתבה סיפרה את סיפורו האישי של פצוע מלחמה, אשר בעזרת הטכנולוגיה של אורקם מצליח להקריא לילדו ספר. התוכנית, אשר עוסקת במתן עצות לשיפור החיים, מתבססת על ניסיונו של ד"ר פיל מק'גרו כפסיכולוג קליני, ולאחר השתתפות האורחים בתוכנית הם נדרשים למלא אחר הוראותיו ועצותיו של הדוקטור.



גם כאן נתן ד״ר פיל חותמת לטכנולוגיה הישראלית שמסייעת לעיוורים וללקוי ראייה, והמליץ לקהל הצופים לרכוש את המכשיר המהפכני שישנה את חייהם.


חברת אורקם הישראלית הוקמה בשנת 2010, על ידי מייסדי מובילאיי, פרופ׳ אמנון שעשוע וזיו אבירם, במטרה להגשים את החזון בתחום הראייה המלאכותית ולסייע לעיוורים ולקוי ראייה בביצוע פעולות בסיסיות יומיומיות.



מצלמה זעירה של חברת אורקם, צילום: יח"צ
מצלמה זעירה של חברת אורקם, צילום: יח"צ



מוצר הדגל של החברה - OrCam MyEye 2 - הוצג בתוכנית כטכנולוגיה לבישה בגודל של אצבע, הכוללת מעבד ומצלמה זעירה המצלמת טקסט ומקריאה אותה למשתמש. בנוסף, המוצר מזהה פרצופים, מבצע זיהוי מוצרים, זיהוי צבעים וזיהוי שטרות כסף, וכך מספק רמה גבוהה של עצמאות למשתמש.



בימים אלו דנה ועדת סל התרופות בישראל בכניסתו של המכשיר לסל בהמלצת משרד הבריאות, אשר גיבש את רשימת התרופות והטכנולוגיות שתוגש לחברי ועדת סל, כדי שכל עיוור או לקוי ראייה יוכל לרכוש בסבסוד את המכשיר. כיום ניתן לרכוש את המחיר במחיר מסובסד דרך "מכבי".