בית איזי שפירא מציג אפליקציה חדשנית בשם IssieSign, יישומון להיכרות ולמידה של סימנים בסיסיים מתוך שפת הסימנים הישראלית (שס"י). האפליקציה פותחה במיוחד עבור אנשים עם צרכים תקשורתיים מורכבים, היכולים להיעזר בסימנים ומחוות ידיים כאמצעי להבעת רצונות, תחושות, מחשבות ורעיונות.

IssieSign היא חלק מסדרת האפליקציות המותאמות של בית איזי שפירא בשיתוף מרכז המחקר והפיתוח SAP Labs Israel, כדי לאפשר לפעוטות ולילדים המטופלים שם ולבני משפחותיהם, להיחשף לסימנים באופן עצמאי נוסף לחשיפה בגן או בכיתה. בדרך זו, הילדים ובני משפחותיהם, יכולים ללמוד סימנים חדשים ולתקשר במגוון סביבות. באפליקציה קרוב ל־600 סרטונים המאפשרים למידה של סימנים מתוך שפת הסימנים הישראלית. כל סרטון מציג מילה או סמל בדגש על השלבים הראשונים של התפתחות השפה והדיבור.

כל סימן מופיע באפליקציה עם מילה מדוברת, מילה כתובה וסמל מוכר מתוך מאגר הסמלים SymbolStix, המשמש את תלמידי החינוך המיוחד להבעה במגוון אמצעי תקשורת תומכת וחליפית (תת"ח). הסימנים מאוגדים לפי קטגוריות. כל קטגוריה מאופיינת בצבע קבוע המלווה את כל הסימנים בקטגוריה ותומך ויזואלית עבור שימוש חוזר באפליקציה. IssieSign זמינה בחינם בחנויות האפליקציות של גוגל ואפל עבור כל מי שזקוק לאפליקציה וכל מי שרוצה להיחשף אל העולם המרתק של שפת הסימנים.

"מדובר באפליקציה ידידותית שגם ילדים ומתבגרים מכל מסגרות החינוך יכולים ללמוד ממנה ובכך לסגל לעצמם שפה נוספת ליצירת שפה משותפת וחברה מכילה יותר" אומרת רחלי בלום, קלינאית תקשורת מבית איזי שפירא ומי שהיתה חלק מצוות הפיתוח של האפליקציה.
"היה לנו חשוב שהאפליקציה תהיה מותאמת לילדים שלנו ותחבר בין ערוצי התקשורת השונים בהם הילדים משתמשים - המילים, הסימנים והסמלים, ממש כפי שאנו עושים ביומיום בגנים ובכיתות שלנו. לכן, כל סימן מלווה במילה הדבורה והכתובה ובסמל מתוך מאגר סמלים מוכר הנמצא בשימוש במסגרות החינוך המיוחד", היא הוסיפה.

"התאמות ייחודיות אלו, ובעיקר ליווי של כל סימן במילה דבורה, דומה יותר לשימוש בשפת סימנים מסומלת וזאת בשונה משימוש בשפת הסימנים, לה יש תחביר עשיר וייחודי משלה. כחלק מהחזון ומתפיסת העולם שלנו אנו פועלים למען יצירת חברה שוויונית ומכילה יותר ולכן האפליקציה חינמית וזמינה לכל מי שחפץ בה. אם כל הורה או איש חינוך יחשוף את ילדיו לאפליקציה, יש יותר סיכוי שהם יוכלו ליצור קשר ושיח עם התלמידים שלנו. מבחינתי, זה החלום".

קלינאיות התקשורת בבית איזי שפירא, אשר עמדו מאחורי פיתוח אפליקציית IssieSign, שואפות לכך שכל אחד מהילדים בהם הן מטפלות יוכל להיות חלק מאינטראקציה ויוכל להשמיע את קולו, ולא משנה באיזו דרך או באיזה ערוץ תקשורת הוא יבחר. בית איזי שפירא - לשינוי באיכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות הינו ארגון פורץ דרך הפועל למעלה מ־40 שנים, משפיע על חייהם של כחצי מיליון בוגרים וילדים בשנה ומהווה מודל לעשייה בתחום במישור הארצי והבינלאומי.