לאחר שנים של צפייה, מיקרוסופט השיקה את הדור החדש של קונסלות המשחק שיתחרו בכוח הפוטנציאלי של המחשב הביתי ולאחר שזכינו לסקור את ה- XBOX SERIES S- המהדורה הדיגיטלית וה-"רזה" יותר בסדרה – אנחנו שמחים לבשר שההווה נראה מבטיח מתמיד.

מיקרוסופט השיקה שני דגמים, המרכזי ה-XBOX SERIES X שתומך ברזולוציית K4 ומגיע עם כונן משחקים אופטי, בעוד ה-XBOX SERIES S מגיעה ללא כונן, קטנה מאחותה הגדולה פיזית בכ-60 אחוז ותומכת ברזולוציה של1440p  ובכל האופציות המתקדמות של המעבד הגרפי (RAY TRACING), בנוסף לאפקסייל (שיפור אוטומטי) ל-K4 בחלק מהמצבים. עם זאת המחיר של דגם ה-S זול בצורה משמעותית מה-X, וממה שאנחנו הבחנו נותן ביצועים יוצאים מן הכלל, גם בצד הוויזואלי. בדגש על המשחקים החדשים שיוצאים עכשיו לשוק, שמכוונים בעיקר לדור החדש של הקונסולות.

לפני שנפרט יותר על הממשק החדש, ספריית המשחקים הרחבה שמייקרוסופט מציעה באמצעות GAME PASS וחוויית המשחק עצמה – ניתן מבט על המפרט של הקונסולה. המעבד של שני הדגמים זהה וחזק במיוחד, ה- AMD Zen 2 8 ליבות ב-3.6GHz, אך המעבד הגרפי של דגם ה-S הוא AMD RDNA 2 20 יחידות עיבוד במהירות 1.565GHz וביצועי מעבד של 4 טרה פלופ (בדגם ה-X 52 יחידות עיבוד ו-12.15 טרה פלופ). כמו שהזכרנו קודם ביצועי התצוגה תומכים בעד 1440p ו-60 עד 120 פריימים בשנייה, ועל כך נרחיב עוד בהמשך. בנוסף המכשיר מגיע עם זיכרון 10GB GDDR6, ונפח אחסון של GB512 ואופציה להרחבה חיצונית של TB1. כאמור, זו מהדורה דיגיטלית שמגיעה ללא כונן אופטי, לכן כל המשחקים מורדים ברשת וייתכן שהיה עדיף להשקיע יותר בשטח אחסון מסיבה זו במיוחד, אבל בעידן שבו נכנסים למשחקים ישירים בענן ייתכן שהבעיה הזו  תהיה פחות רלוונטית בעתיד הקרוב.

תהליך ההתקנה של הקונסולה נהיה פשוט מתמיד. מחברים את המכשיר לחשמל ובאמצעות כבל HDMI למכשיר טלוויזיה, עוקבים אחר ההנחיות באפליקציה ומוכנים לשחק תוך דקות בודדות. אני חייב להודות שלקח לי כמה שעות טובות להתרגל לתחושה של בקר המשחק (השלט) החדש, אבל הוא מאוד נוח לאחיזה וקליל. 

הבשורה האמיתית הראשונה שאתם מרגישים שאתם מעלים את הקונסולה לראשונה זו המהירות וחוויית משתמש נוחה מתמיד. זמן הטעינה של משחקים כמעט ולא מורגש והמערכת תומכת ב-RESUME PLAY, מה שאומר שברגע שהתחלתם משחק אתם יכולים לעזוב אותו, לסגור את המכשיר לחלוטין או אפילו לעבור לכותר אחר לחלוטין, ושתחזרו למשחק שסגרתם הוא ייפתח מיידית בנקודה שבה הפסקתם.

למיקרוסופט יש יתרון משמעותי נוסף עם ה-GAME PASS ו-GAME PASS UNLIMITED, מנוי חודשי שנותן לכם גישה למעלה מ-100 משחקים להורדה מיידית, מה שיספק אתכם אם אתם מחכים להורדת מחירים למשחקים חדשים. במרבית המשחקים שדגמתי הצלחתי להבחין באופן בוהק בשדרוג בגרפיקה מהדור הקודם, עם דגש על זרימה יותר טובה וחדה בתנועה והיכולת להגיע ליותר FPS (פריימים לשנייה) בזמן המשחק עצמו. הדבר הזה מקבל ביטוי חזק יותר במשחקי יריות אונליין כמו WAR ZONE COD, בהם אתם צריכים לזהות במהירות תנועה על המסך. הספקנו גם לדגום שניים מהמשחקים החדשים שיצאו עבור הדור החדש (פרטים נוספים עליהם בקרוב) ולמרות שלא יצא לי עדיין לבחון את דגמי ה-K4 של הקונסולות החדשות נשארתי בפה פעור מכמות הפרטים והאיכות הגבוהה של הטקסטורות, במיוחד במהלך קטעי מעבר (CUT SCENES), ואם זו אינדיקציה לאיכות הוויזואלית של המשחקים שיציגו ב-SERIES S, אז לא מדובר באובדן כזה גדול. חשוב להדגיש כי למרות שהמעבד הגרפי פחות עוצמתי מזה של ה-X הוא עדיין עושה שימוש בארכיטקטורה מקדמת ופיצ'רים חדשים כמו RAY TRACING, שמשנים לחלוטין את הדרך שבה אנו מבחינים בצל ותאורה, ומכאן האיכות הגבוהה לצד היכולת של המכשיר לשמור על FPS גבוה גם במשחקים תובעניים במיוחד.

לסיכום, דגם ה-X BOX SERIES S, שצפוי להימכר ב-1349 שקל לעומת 2199 של דגם ה-X, עומד בכל הציפיות שהיו לנו עד כמה מהדור הבא של הקונסולות: ביצועים חזקים, זמני טעינה נמוכים ושיפורים משחקיים וויזואליים מובהקים. בלי לבחון את דגם ה-X קשה לי להעריך כמה יורגש השוני ברזולוציות בין שני המכשירים, אך עבורי זה לא נראה כמו משהו משמעותי בעת המשחק. גם המחסור בכונן אופטי לא מהווה חיסרון משמעותי עבורי מאחר והתרגלתי מזמן לרכוש משחקים דרך הספרייה המקוונת, עם זאת הייתי שמח ליותר מקום אחסון, במיוחד במכשיר שהוא כולו דיגיטלי. מכשיר ה-X BOX SERIES S ניתן לסקירה תודות לחברת מיקרוסופט.