עמרי בן נתן, קשה לך מאז שסיימת עם הריאליטי? יוצא העונה האחרונה של "האח הגדול" והצמוד של קסניה טרנטול - שהיה מעורב במהלך העונה בתקרית אלימה עם איציק כרסנטי - מתמודד מדי יום עם הערות ותגובות פוגעניות שמפונות כלפיו ברשתות החברתיות. לכן, פשוט החליט שנמאס לו ופנה ללבם של מעריציו ברשת, כשפרסם אתמול (רביעי) פוסט נרגש שקורא להפסיק את האלימות ברשת.

"הפוסט הבא לא נוגע בעניין 'האח הגדול' או כל תכנית ריאליטי דומה או שונה, אלא מדבר על המציאות עצמה", כתב בן נתן לעוקביו. "המציאות שבה המקלדת היא שריר מאד רפוי. מציאות שבה להשתמש במילים גסות ואלימות כבר לא מחוץ לחוק, כי שום שוטר לא נמצא בדפי האינטרנט. מציאות, שלי אישית קשה מאוד לחיות בה. לא רק הם, גם אני, אנחנו, ואני לא מנסה למצוא אשמים כי בסופו של יום אנחנו תרבות ישראלית אחת וכולנו מייצגים אותה".

אחר כך, המשיך ש"נכון, אנחנו נמצאים בעידן של פלורליזם, וכל אחד רשאי להביע את דעתו, אבל חייבת להיות דרך והדרך לפעמים יכולה לפגוע עד רמת דריסה, דרך שלפעמים ילדים יכולים לחשוב שהיא לגיטימית ואז להתנהג כך כלפיי הורים, מחנכים או חברים לכיתה. אני לא בא לתקן את העולם, רק רוצה שתזכרו שיש לנו מדינה אחת לעם אחד ואף אחד אחר בעולם לא מפנה לנו מקום שקט לחיות בו. אנו ניצבים במלחמות קשות מאד ביום יום, מלחמות מול אויב שמנסה לחסל אותנו או מלחמות פנים שכולנו כאזרחים פשוטים נתקלים כמו תאונות דרכים, מצב ניצולי השואה, תנאי החיילים, שכר הרופאים והמורים".



 

A photo posted by Omri Ben natan (@omribennatan) on



"אני רוצה להציע דרך טובה יותר, שדור ההמשך שלנו ילמד ממנה", כתב בן נתן, "דרך שבה נשקול מילים ונלמד להתבטא בצורה נאותה והוגנת, גם אנחנו לא חושבים את אותו הדבר , וגם אם אנחנו מגלים שנאה כלפי דרכו של אחר, ישנה דרך והיא דרך ארץ. אני כותב את מה שאני מרגיש ואני מבקש ממי שרק יכול להשפיע, בואו נייצר תרבות טובה יותר שנתגאה בה. בואו נגיד פעם אחת ולתמיד די לאלימות". 

אז היו לא מעט שהיללו ושיבחו את בן נתן על הפוסט המרגש, אבל היו גולשים שהתעלמו מהמסר החשוב והגיבו שוב, בהערות מאוד לא נעימות. למשל, "טמבל, חרטטן ,חנפן ,קנאי" כתב אחד הטוקבקיסטים, "הגמל לא מסתכל על הדבשת שלו", או "אתה בן אדם קטן שהראה לכל המדינה מזה חרם חברתי". אחרים, נכנסו בו כשהגיבו "מצחיק שאתה אומר דברים כאלה והיחיד שהראה לנו מהי אלימות באח הגדול" או "שום שוטר לא היה בבית שבו קיללתם ואיימתם".

לא מוכן לחיים שאחרי הריאליטי? עמרי בן נתן עם קסניה טרנטול (צילום: אור גפן)
לא מוכן לחיים שאחרי הריאליטי? עמרי בן נתן עם קסניה טרנטול (צילום: אור גפן)