תם עידן: בשבוע הבא יסגור אביגדור ליכטנשטיין על מנעול ובריח את המספרה שלו ברחוב ירמיהו. זה קורה כשבעה חודשים לאחר שאשתו, הספרית ואשת החברה ז׳קלין, הלכה לעולמה. בכך ייפרד אביגדור מהמוסד המיתולוגי, שאליו הגיעו ראשי מדינה, מלכות יופי וכל האושיות היותר נחשבות, ובו שימשה ז׳קלין גורו ללא מעט נשים. משם היא גם שלטה בסודות המדינה באופן אבסולוטי, ועסקה במתן צדקה ועזרה. ביום ראשון אחר הצהריים יוזמנו הלקוחות הוותיקים למפגש פרידה שייערך במספרה עצמה.

אביגדור וז'קלין ליכטנשטיין (צילום: ראובן קסטרו)
אביגדור וז'קלין ליכטנשטיין (צילום: ראובן קסטרו)


אביגדור, סכם תקופה.
"ב-31 ביולי אני פורש. זה לא סוד. אני הולך בכבוד, כמו ששחקן כדורגל תולה נעליים ומתאגרף תולה את הכפפות. יום ראשון זה יום אחרון ואחר כך אלוהים גדול. יש בכוונתי למסור את המספרה לאיש ששכרתי ממנו את המקום. ניקח חודשיים חופשה ואז אראה מה אני הולך לעשות. אני רוצה להישאר בתחום, לקדם ספרים צעירים, ללמד, ללוות עסקים. יש לי הרבה מחשבות״.



מה יעשו הקליינטים, בהם בוז'י הרצוג, משה נסטלבאום ועוד?
״זה מה שקשה לי, כי אני עוד אוהב את המקצוע. זה קשה. אבל בא הרגע שצריך להחליט בין מה שאתה אוהב לבין הדבר הנכון. במספרה היה לי כיף, אבל ז׳קלין ז״ל פרשה. מאז שקרה מה שקרה איתה לפני שבעה חודשים, המקום הפך למין אתר זיכרון, תכננתי לפרוש עם ז'קלין, אבל לצערי הרב חייה נגדעו בפתאומיות והיא הקדימה אותי. אני מתכוון להמשיך בכל דרך שהמשפחה תבחר על מנת להנציח אותה. יש כמה פרויקטים על הפרק, ואני אוביל אותם".

(צילום: אמיר מאירי(
(צילום: אמיר מאירי(

ליאורה גייסה את הקליינט הבכיר, בוז'י הרצוג, לשאת בשם חוג הלקוחות את דברי הפרידה: "אביגדור וז'קלין הם למעשה חלק מהמשפחה שלנו. לא בכדי ספדתי לז'קלין ז"ל בהלווייתה, וקראתי לה שרת הרווחה הנצחית. אביגדור היה הספר האישי של אבי, הנשיא לשעבר חיים הרצוג, וגם של אחַי. אני קליינט שם עוד מתקופת הצבא שלי. אנחנו קשורים בעבותות של אהבה וחברות. יש לו לב זהב וחוכמת חיים. אני בטוח שיצליח בכל מה שיעשה. אנחנו, החברים - איתו".