הימים שלפני יום הכיפורים הם אלה שבהם כל אחד מכם אמור לעשות חשבון נפש עם עצמו, חושב על החטאים שאולי ביצע ומתנצל בפני מי שצריך. במערכת TMI מאמינים שלמרות הרשע והפשע, כולם להיות אנשים טובים כל השנה, כך שהייסורים פוחתים והכפרה קלה יותר. נכון, לפעמים עושים מעשים פחות טובים ולעתים אפילו רעים, אבל מעשה מרגש אחד עשוי לשנות את כל התדמית.

קחו דוגמה מטיילור סוויפט, שלמרות שזו לא היתה השנה הכי טובה שלה - עזרה לחברה בצרה, או למשל את שי חי שהתנהגותו הייתה שנויה במחלוקת בזמן שהותו בבית הסגור של "האח הגדול", אבל מחוצה לה עשה כמה דברים טובים. הנה כמה מפורסמים שעשו מעשים טוב, שייזכרו לעוד הרבה שנים ואולי, רק אולי יכולים לוותר על הצום.


ירדן ג'רבי

אלופה על מלא. ירדן ג'רבי (צילום: רויטרס)
אלופה על מלא. ירדן ג'רבי (צילום: רויטרס)


הג'ודקא הביאה לישראלים כבוד, כשזכתה במדליית ארד במשחקים האולימפיים בריו - לא הסתפקה בגאווה שהביאה למדינתה אלא החליטה בצעד הירואי במיוחד להציע למכירה את תג שמה החתום מהתחרות בברזיל. אז, ג'רבי הצליחה למכור אותו בסכום מטורף של 196,735 שקלים (!), כאשר עם הכסף הספורטאית לא יצאה לשופינג, אלא החליטה לתרום את כולו למען ילדים חולי סרטן. נשמה.

טיילור סוויפט

לב זהב? טיילור סוויפט (צילום: גטי)
לב זהב? טיילור סוויפט (צילום: גטי)

אחוות נשים? כנראה שאין דבר חזק מזה! אומרים שנשים רעות אחת לשנייה, אך מתברר שיש כאלה שנמצאות כאן בכדי לעזור אחת לשנייה. נכון, לטיילור סוויפט ממש לא חסר כסף, אבל כשחברתה הזמרת קאשה הייתה בעיצומו של מאבק משפטי נגד המפיק המוזיקלי שלה שלדבריה התעלל בה, סוויפט החליטה לעזור לה ולהעניק לה כרבע מיליון דולר באופן פומבי עד מאוד.

עדי הימלבלוי

זוהרת. עדי הימלבלוי (צילום: רפי דלויה)
זוהרת. עדי הימלבלוי (צילום: רפי דלויה)

אחרי שנאלצה להתמודד עם מחלת הסרטן בעצמה בעבר, החליטה הימלבלוי להתגייס למען חולות הסרטן ולצאת בקמפיין שקורא לבנות בעלות שיער ארוך להגיע לתרום את שיערן לפאות - עבור נשים שאיבדו את השיער בטיפולי הכימותרפיה.

בר רפאלי

הולה הופ. בר רפאלי ועדי עזרא (צילום: צילום מסך)
הולה הופ. בר רפאלי ועדי עזרא (צילום: צילום מסך)

סעיף זה נכתב בהסתייגות קלה, שכן עד כה רק נעשתה הבטחה ואין תיעוד מעשי למעשה - אבל רגע לפני שהזוג רפאלי את עזרא התחתן בספטמבר 2015 - בר ועדי הצהירו לעולם כי הם מתכננים למכור את התמונות מהחתונה הכל כך מדוברת. את הכסף הגדול שהדוגמנית תקבל, היא תעביר לתרומה. קרה או לא קרה?

אגם רודברג

צדיקה. אגם רודברג (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
צדיקה. אגם רודברג (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

אמנם הסיפור הבא התרחש כבר לפני כמה שנים, אבל מעשה כזה שווה שוב להזכיר. כשרודברג התגייסה לצבא, היא הצטרפה למאגר תרומות מח העצם, ושנים לאחר מכן היא התבשרה כי היא נמצאה מתאימה להשתלה לאישה מבוגרת שחולה בלוקמיה. רודברג, לא רק יפה מבחוץ אלא גם מבפנים, לא היססה והתייצבה בבית החולים כדי לתת תרומה.

סיימון קאוול

בסטייל. סיימון קאוול (צילום: גטי)
בסטייל. סיימון קאוול (צילום: גטי)

נכון שהמרושע של "אקס פקטור" ו"אמריקן איידול" תמיד נראה קשוח ולא כל כך נחמד, אבל מתברר שיש לו לב חם. באירוע התרמה שנערך בלוס אנג'לס לפני כשנתיים, החליט הצנונית הבריטית לתרום לצבא ההגנה של ישראל יותר מ-50 אלף דולר! מעבר לתרומה, היה נחמד לראות שיש עוד מישהו שמחבב אותנו.

שי חי

מוביל דעה. שי חי (צילום: יח"צ)
מוביל דעה. שי חי (צילום: יח"צ)

לא בטוח שכשהוא נכנס לבית "האח הגדול" הוא ידע כמה אוהדים יהיו לו בעתיד, אבל המתמודד השנוי במחלוקת עשה מעשה מדהים שלקח חלק ביום המעשים הטובים - אז ביקש מחוביבו לחתום על כרטיס "אדי" של המרכז הלאומי להשתלות בישראל. ממש באותו הזמן, דווח כי הייתה עלייה דרמטית של כ-40% בחתימה על הכרטיס שעשוי להציל חיים.


קלואי קרדשיאן

היו יפים. קלואי קרדשיאן, למאר אודום (צילום: גטי)
היו יפים. קלואי קרדשיאן, למאר אודום (צילום: גטי)

גם אחרי שבעלה לשעבר, שחקן הכדורסל למאר אודום, בגד בה, התעלל בה והיה אורב לה - היא לא עשתה חשבון וכשהוא נזקק לה בתקופה הקשה ביותר בחייו, כשנמצא חסר הכרה בבית בושת בלאס וגאס אחרי שנטל מנת יתר - היא לא זזה ממיטתו, טיפלה בו עד שהתעורר ואפילו שכרה לו וילה ענקית בשכונה בה היא גרה, כדי שיהיה קרוב אליה כדי שתוכל לטפל בו. בינתיים, הוא כבר גורש משם!