אם היה מנהיג ישראלי אחד שהיווה אישיות שמוסכמת ואהובה על הכוכבים ברחבי העולם - הרי שמדובר בנשיאה התשיעי של המדינה, שמעון פרס. הפוליטיקאי הוותיק שהוא זוכה פרס נובל לשלום, מת הלילה כשהוא בן 93, אחרי שנים רבות של עשייה ציבורית (שנמשכה כמעט עד ליום מותו) שבהן הספיק לפגוש את גדולי העולם ובהם גם כוכבי בידור, שמחשיבים את עצמם כפעילים למען האנושות.
 
חלקם, אף זכו להגיע לחגוג איתו את יום הולדתו ה-90 בקול תרועה, כפי שעשתה הדיווה ברברה סטרייסנד, שספדה לו עם היוודע דבר מותו וכתבה " לבי מדמם... דמעות זולגות ... כי נשיא המדינה שמעון פרס כבר לא בעולם הזה. הוא היה דמות אב לא רק למדינתו האהובה ישראל, אלא גם לי, כי הוא היה כפי שדמיינתי את אבי", הודתה סטרייסנד. "דמיונו של שמעון היה גלוי ולבו היה רחום. הוא היה מדינאי מבריק, שניחן ביכולת להקשיב לאחרים שלא שותפים להשקפותיו ועדיין נשאר נחוש בדעתו למצוא נתיב להתקדם איתם יחד. הוא היה קול ההיגיון, עם רגישות של משורר... מתחשב ורך דיבור, שדבריו הדהדו ברחבי העולם. הערצתי את שמעון ואני כל כך אסירת תודה על כך שהקדיש לי זמן לאורך השנים, ואפשר לי לשיר לו בחגיגת יום הולדתו ה-90 שלו בישראל. תודה לאל שהרוח שלו, חוכמתו והאידאלים שלו יחיו לנצח".

רבים מהכוכבים הגדולים בעולם, בהם זוכה האוסקר ליאונרדו דיקפריו ומלכת הפופ מדונה, שמחו לקפוץ לביקור ושיחה קצרה עם האישיות המקומית הגדולה, שבה כנראה שוחחו על פעילות למען עשייה ציבורית ונהנו מתיעוד מרגש של הפגישה המכובדת. הנה כמה מהם: