שנייה אחרי שיצאה מבית האח הגדול ולאחר לילה לבן ללא שינה, קראה ליאורה לסדר את פליטת הראליטי הטרייה, כוכב פרי, הידועה בכינוי "אמא של חיים", לשיחת עומק על החוויות מבית האח, פלוס הזיכרונות מהתקופה בה הייתה רקדנית בטן ידועה וקונקרטית של ברי סימון.



לברי סימון, שהייתה חוד החנית של רקדנית הבטן בישראל ופליטת האח הגדול עונה רביעית אשר חזרה בתשובה בשנות ה-90, יש מלא זכרונות מהקונקרנטית שלה בענף ריקודי הבטן ומתמודדת האח הגדול הנוכחי, כוכב פרי, שנולדה בשם כוכבה איפרגן והפכה בנישואיה הראשונים לאבו חצירא. פרי יצאה אתמול מבית האח בהפתעה גמורה וסימנה את המשך העונה כפחות מצחיקה.


סימון, הבנתי שהיא ואת הייתן בתחרות מאד גדולה.

״מה קרה? יש לי סרטון של תחרות וגם מי המנצחת חחח. יותר מזה אני אספר לך. שמוליק, בעלה, ואני היינו שותפים בדירה, בלי קשר רומנטי. הם היו אז לפני הנישואין והיו און אנד אוף ביחסים ביניהם. היא הייתה באה להתארח ומאד פירגנתי לה. היא גם הייתה פעם דתיה. לא חשבתי בכלל שהיא הולכת להיות רקדנית בטן. הוא ממש אהב אותה ורצה אותה ואז התחלתי לראות שנוגעים לי בחליפות, פתאום החליפה שלי זזה ממקום למקום. התחלתי להרגיש תנועות חשודות. נעלמה לי חליפה. נסעתי אליה בהפתעה לחפש אל החליפה אצלה בבית בגבעתיים. היא אמרה שזו לא היא. אחרי זה הם נסעו למצריים הוא קנה לה שם בגדים והוא לקח אותה למישהי שלימדה אותה״.

הייתה תחרות בינך לבינה כמו שהיה בזמנו בין ירדנה ארזי ועפרה חזה?

״את זה אני נותנת לאנשים להחליט. על שאלה כזו אני לא עונה בשום אופן. זה לא אני שאגיד ואדבר על דברים כאלה. אנחנו בנות אותו גיל. מעולם לא הרגשתי שאני רוצה לעשות תחרות עם אף אחד. מה שהיה היה״.

איך היא לדעתך בבית האח? היא התנהגה בהיסטריה נוראית.

״אי אפשר להאשים אישה. היום אנשים נכנסים עם הרבה שיעורי בית. מסכנה, קשה לה מאוד. ועל זה נאמר אל תדון את חברך עד שלא תעמוד במקומו, ומי כמוני יודעת מה זה להיות שם. מה החוכמה לשבת בבית עם כל הנוחיות ולשפוט. אנשים כלואים, מבוהלים ומפוחדים שחייבים להמשיך לנסות ולהתנהג ברגיל. לכל אדם יש עליות וירידות בהתנהגות. זה דרכו של העולם והבריאה, אך להתנהג רגיל שם? זו משימה לא פשוטה, בגלל זה אני לא שופטת אף אחד. רק לא אלימות בכל צורה שהיא. כשלי זה לא התאים פתחתי את הדלת ועשיתי ׳ויברח׳. לא אהבתי איך שהיא התנפלה על חמימו שרצה שהיא תכין לו אוכל. פתחה עליו פה. כינתה אותו ׳נעל׳. זה לא לעניין. נפגעתי בשבילו. הוא הרגיש בטחון אתה. מה זה להגיד לבן אדם ׳לך חפש מי ינענע אותך׳. מה קרה נגמרה המשימה? אני פחדתי וברחתי כדי לא להגיע למקומות האלה״.

כבר לא מענטזת. ברי סימון (צילום: פלאש 90)
כבר לא מענטזת. ברי סימון (צילום: פלאש 90)

פרי, ממש הצטערתי שיצאת מהבית. חוץ ממך אף אחד לא עשה שם אקשן.

"כן?"

לדעתי כן. את צריכה להיות סטנדאפיסטית.

"מה את אומרת. אהבת?"

כן, ראיתי שלפעמים יכולת יותר לשלוט בעצמך, אבל אני מבינה מה קרה לך.

"שניה, יש פה רעש. אני אצא בחוץ"

ראיינתי השבוע את ברי סימון, ואז קרה המקרה שהיה בגד שנעלם לה והיא חשדה שאת לקחת אותו. את זוכרת את המקרה?

"מה זה קשור אבל?"

שתיכן הייתן באח הגדול, רקדניות בטן, היא הייתה שותפה לדירה עם שמוליק. ברמה של זכרונות.

"אני מכירה אותו לפני שהיא נהייתה רקדנית בטן. היא הייתה שכנה של חמותי הראשונה. ואחרי שהתגרשתי והכרתי את שמוליק, היא רצתה להופיע בתל אביב והוא גם רצה להופיע. אני לא רציתי לגור בתל אביב, פחדתי בגלל שבכל זאת אני עם ילדים קטנים, אחריות, ולקח קצת זמן עד שעברתי גם אני"

את זוכרת את הסיפור עם החליפה של ברי?

"אני זוכרת שהילדים שלי היו קטנים והיא באה והתפרצה לתוך הבית, הם נבהלו, לא כל כך הכירו אותה. הם היו קטנים. מאוד כעסתי, איך היא באה ונכנסה לארון. בדקה בבגדים, זה משהו שלא מתאים. לא עושים דברים כאלה"

מה נגמר עם החליפה?

"לא יודעת, אין לי מושג"


 

A photo posted by Kohavperi (@kohavperi) on


איך את ביום שאחרי? הצלחת לישון בלילה?

"לא, מה פתאום. לא ישנתי, טלפונים בשגעון. ובכלל, עם הילדים והנכדים, הכי כיף בעולם"

למה לא רצית לישון עם שמוליק? מסכן.

"תקשיבי, זה לא מתאים. מה אני אראה פאתטית? כולם שם צעירים, ההורמונים שלהם עובדים יותר ואני אשן עם בעלי? זה לא מתאים. וחוץ מזה, איך שנכנסתי לתוכנית הצמידו לי ילד"

אמא של חיים.

"אם אני הייתי ישנה איתו, אז היו אומרים מה זה. זו הייתה המשימה. שלא יגלו שאני אשתו"

את הבנת מה חיים אומר? כי אני לא הבנתי.

"אני כן הבנתי. אני בחורה שמבינה גם בלי לדבר. אני גם עשיתי את זה שאני לא אדבר לשון הרע. את מדברת, אבל לא יותר מדי"


 

A photo posted by Kohavperi (@kohavperi) on


 

A photo posted by Kohavperi (@kohavperi) on