שמונה שנים עברו מאז אמיר פרישר גוטמן וינאי עמדו תחת חופה כשגילה אלמגור קידשה אותם בברית הזוגיות. הפעם, אין שום חגיגה. כמעט חודשיים עברו מאז פרישר גוטמן נפטר בנסיבות טראגיות כאשר ניסה להציל את אחיניתו מהים הסוער וטבע בעצמו. היום, הבעל שלו ינאי משתף את רגשותיו ברשתות החבריות בפעם הראשונה מאז המקרה.

את יום הנישואים השנה, הוא לא חוגג ומחליט לשתף את העוקבים בקליפ שהכין המורכב מקטעים שצולמו במצלמה שתיעדה אותם לדוקו ריאליטי "מחוברים", לצלילי השיר שכתב פרישר גוטמן כשהיה בבית החולים כשאובחן בשוגג כחולה סרטן.

"לא כך דמיינתי את חגיגות יום הנישואין השמיני שלנו. היו לנו כל כך הרבה תוכניות יחד, כל כך הרבה חלומות...נשארנו יתומים. אני לא באמת חושב שתצליח להבין כמה אתה חסר לנו ... כמה הלב והגוף באמת כואבים את החוסר בך, כמה ששורף מרוב געגועים... כמעט 15 שנה אנחנו יחד, בעצם, כל חיי הבוגרים אני איתך.לומד עכשיו איך זה בכלל להתעורר וללכת לישון בלעדיך. עכשיו הכאב הוא כמו גמילה. מילים שאמרת מקבלות פתאום משמעות אחרת, דברים שביקשת...החזון שלך בוער בי ואנחנו נמשיך בדרכך".


תמיד אמרתי לך, כאשר היית מתעצבן שהמדינה שלנו לא מספיק מתקדמת בנושא זכויותנו, שעצם הקיום שלנו הוא זה שגורם לשינוי, ושעצם המהות של הסיפור שלנו, היא שמייצרת את השינוי. שלא סתם הפגישו ביננו מלמעלה, אנחנו באנו לפה לייצר שינוי. מיותר לציין אהובי שלא הבנתי אפילו עד כמה זה נכון. בלי שהתכוונו הפכנו להיות ראשוניי המחנה. הגיע הזמן לזעוק לשיוויון אמיתי במדינה הזאת. אהבת אמת היא מצרך נדיר בעולם הזה ואין לה צבע, גזע, דת ומין. כשהיא באה, צריך לחבק אותה ולא לעזוב אותה לרגע ,להילחם עליה והכי חשוב זה להנות ממנה".

כל מה שרציתי זה עוד הרבה שנים איתך... את זה אמירי לא קיבלנו, אבל אני עדיין אסיר תודה על כל דקה שכן. החלטתי שאני רוצה להקדיש לך את השיר

הענק הזה "I WANT TO LIVE" , שהתחלת לכתוב אותו כשהיית עדיין מאושפז בבית החולים, בטוח שיש לך סרטן, כשאתה שוכב במיטה, מרוסק מכאבים, ונלחם בכל כוחך כדי להישאר בחיים. אתה בחרת לחיות, בחרת להיאבק ובחרת לנצח. גם כאשר הסתברה הטעות הבלתי נתפסת באבחנה, בחרת בחיים".

אהבה גדולה. אמיר וינאי פרישר גוטמן (צילום: אביב חופי)
אהבה גדולה. אמיר וינאי פרישר גוטמן (צילום: אביב חופי)

השנה האחרונה בחייך הייתה כרוכה בשיקום פיזי ונפשי קשה, שגזל ממך כוחות רבים והתיש אותך. היום מילות השיר מקבלות תוקף ומשמעות חזקים יותר למול הבחירות שעשית בשנה החולפת. אחת הבחירות הייתה להמשיך וליצור כמו גם להקיף את עצמך באנשים שאהבת ולעסוק בדברים שהביאו אל חייך אושר, כנות ואמת. באופן טבעי השיר הוא חלק בלתי נפרד מתהליך זה. הקליפ שהכנתי לך מורכב מפיסות חיים שלנו שתיעדנו את עצמנו בחצי השנה האחרונה כחלק מצילומי הסדרה "מחוברים" .

אהוב ליבי אני אסיים בתודה, תודה לאל שהביא לי אותך. תודה שהיית כל מה שחלמתי עליו ועוד תודה על זה שהיית האבא הכי טוב בעולם.

תודה על הפרידה שנתת לי לתת לך. ותודה מראש על זה שתמיד תמשיך לשמור עלינו המשפחה הקטנה שלך פה למטה".