המדינה עדיין בטראומה מההופעה של ענבל אור אצל אופירה וברקוביץ' בשבוע שעבר. כך גם אמה, מיכל אור–קריאף, שהוציאה קיטור השבוע אצל ליאורה.

מיכל אור–קריאף, למה נתת לה ללכת לשם?

"טעות אחת שלי, זו הטעות שלי".


אמרת לה שכדאי לה ללכת?

"הם בלבלו לנו את המוח שבועיים. ישבו לנו ממש על העורק הראשי. אני אמרתי שלא, והבת שלי אמרה שלא. לא יודעת איך זה היה, כזה טמטום. חשבתי שהם בני אדם, היה גשם והיא לא רצתה ללכת. הם שלחו מונית, התחננו. עשינו טעות, אבל אולי זה גם לטובה".

מה זאת אומרת?

"תשמעי, זה עשה הד ציבורי. המון אנשים התקשרו. המון אנשים מגיבים ורואים מה עשו לבת שלי. יש הוכחות ויש לה את כל הניירת לכך שנעשתה לה עקיצה ענקית בתוך החברה. זה מחדל מה שעשו איתה".

גם היא לא חסכה מחמאות בשידור. קראה לברקוביץ' שקרן.

"הוא שקרן. הוא לא יכול להגיד לה 'גנבת ואת עשית ככה', זה לא נכון. היא לא עשתה כלום. אם החברה נלקחה לפני הפירוק, אז זו בעיה רצינית של המדינה".

למה היא אמרה לו "גנב, קיבלת מעטפות מעידו חג'ג'"?

"היא נזרקה לרחוב עם הילדים, לקחו לה את הילדים. אין לה דירה, אין לה כלום. אז איך הוא קובע שהיא גנבה? אם היא הייתה גונבת, אז באמת הייתה לה דירה, היה לה הכל. אין לה כלום. הבת שלי ישנה ברכב, נזרקה ממקום למקום, לקחו לה את ארבעת הילדים. לא עשו שום הד ציבורי, שום דבר. פשוט לקחו לה הכל. את כל הכסף. אני לא צריכה להגיד לך, את יודעת יותר טוב מכל אחד אחר מה שקרה פה. כואב לי הלב איך שהתנהגו עם הבת שלי, הצורה הברוטלית הזו. אותו דבר עם ברקוביץ'. אני אמרתי לבת שלי שהוא נחמד, עשיתי טעות. היא לא רצתה ללכת, אני לוקחת אחריות, מפילה הכל עלי. בדקה ה–90 אמרנו שהיא לא תלך, ופתאום המונית הגיעה ולקחה אותה. את יודעת מה? אולי זה באמת לטובה, כי הרבה אנשים שראו ושמעו אמרו לי: 'מיכל, יש פה מקרה מזעזע, כי יש לה את החומר האמיתי'. אנחנו כבר בעליון, ברוך השם".

ענבל אור אצל אופירה וברקוביץ' (צילום: צילום מסך)
ענבל אור אצל אופירה וברקוביץ' (צילום: צילום מסך)

אבל היא לא באה לבית המשפט, היא באה לראיון בטלוויזיה.

"כן, אבל אדון אייל שאל, והיא אמרה לו שיש לה חומר ושהיא באה להראות את האמת שלה. הוא לא נתן לה להראות את האמת שלה, כי הוא נכנס בה. אם אתם כל כך מעריכים את ברקוביץ', בואי תראי בעיתונים ובפייסבוק, כולם אומרים שיעוף כבר מהטלוויזיה. הוא עושה רק בושות. הוא לא יודע לראיין".

טלוויזיה זה רייטינג, ויש לו רייטינג מטורף.

"אני לא יודעת, אבל תקראי מה אנשים כותבים: 'מטורף, שני ליצנים, שני מגעילים', תקראי. כותבים עליו כל כך הרבה. ומי שמח הכי הרבה? כל מי ששונאים את ברקוביץ', יש המון אנשים ששונאים אותו. ראו את הבת שלי ומה הפריע להם הכי הרבה? שהבת שלי לבשה חולצה מלפני שלוש־ארבע שנים והשיער שסידרו לה בהפקה. תשמעי, אנשים מטורפים".

סידרו לה את השיער בהפקה?

"הכל בהפקה. גם את האיפור. אני המומה. אני שומעת בבוקר את התוכנית של רסקין, יושבות שם נשים, תקשיבי, איך הן מדברות על החולצה. זה מה שמעניין? החולצה? זה מטורף".

היא נראתה טוב מאוד.

"בטח שהיא נראית טוב, היא בחורה חכמה, היא בחורה שמשדרת אמינות. ענבל ישרה כמו סרגל, מבריקה בראש בחוכמתה. איך אני אמרתי לה היום בבוקר? 'ענבל, כולם אומרים שאת לא שפויה, אבל מי שלא שפוי היה מר ברקוביץ''. אבל בגלל שהיא שפויה היא הוציאה אותו מהאיזון שלו. העיניים שלו רעדו, הוא רצה להרביץ לה מרוב כעס".

כי היא אמרה שהוא גנב?

"אני לא יודעת למה. גם הוא אמר עליה שהיא גנבה. בשעה שש בערב הוא מדבר על ילדים. מי שגנב, הוא גנב את החברה שלו מבעלה. גם זה כולם אמרו לה, אבל היא לא אמרה את זה ולא ירדה לפסים אישיים ולא כלום. הוא פשוט פגע בה. דווקא אופירה הייתה בסדר עם ענבל, יותר לצדה".

היה לכם סופשבוע קשה?

"לא היה קשה בכלל, להפך. הרבה אנשים התקשרו ועודדו אותנו. זו אחוות הבאר־שבעים שלנו. אנשים שמכירים את ענבל מילדות אמרו שהם מוכנים ללכת ולהעיד על תכונות האופי הטובות שלה".

(צילום: אבשלום ששוני)
(צילום: אבשלום ששוני)

הבת השנייה שלך, שיר, התחתנה?

"עוד לא".

מתי?

"חכי רגע, קודם נעבור את השלב הקשה. איזה שלב, אמא'לה, לא פשוט".

המשפחה הידרדרה כלכלית?

"מאוד, בוודאי. כולנו מרוסקים. נראה לך שענבל עשירה או מיליונרית? אין לנו גרוש. את יודעת איך ריסקו אותנו?".

אז ממה אתם חיים עכשיו?

"חיים, ברוך השם, ממה שיש פה ושם. ברגע שאנחנו כולנו מלוכדים, זה מאוד חזק, שיהיה לך ברור".

נשארו לה חברים?

"נשארים חברים? כולם נעלמים בשעת משבר. כשטוב כולם באים. מי נשאר? המשפחה".

מיכל, את מנקה את הבת שלך מכל אשמה?

"כן. קודם כל, אני ראיתי את החומר ואני כמעט התעלפתי. אני לא האמנתי שיש הונאה כזאת בסדר גודל כזה, איך לקחו לה את הכל מהחברה ומהיד".

ומה עם אותם אנשים שאומרים שהיא לקחה להם כסף?

"יש לה כל כך הרבה מיליונים שנשארו אצלה בחברה, יש את המפרק, בית משפט. יש מיליונים רק שלה אישיים, אז מה את חושבת?".

אז היא לא נשארה חסרת כל.

"בטח שכן, לקחו לה את הכל. הכל לקחו לה. הכאב בלב שלקחו לה וגם הרסו לה את השם ולא נתנו לה להתרומם. בחורה בת 40, ככה להרוס לה את השם והחיים? ערוץ 12 הוא הערוץ הכי חיות אדם. נורא נבהלתי איך שכולם התנהגו שם. אני מאמינה שכשהכל יסתיים ויהיה מאחורינו אז ענבל תתבע את ברקוביץ'".

על מה? אז גם הוא יכול לתבוע אותה בחזרה.

"בסדר. הוא יכול? אז גם היא יכולה".

(צילום: פלאש 90)
(צילום: פלאש 90)

הקטע שהיא אמרה לו על חג'ג' והמעטפות נראה מופרך, זה לא נראה אמיתי.

"למה את חושבת שזה מופרך?".

כי אייל ברקוביץ' לא צריך לקבל מעטפות. הוא לא עיתונאי, הוא לא איש ציבור, הוא בן אדם פרטי. היא אמרה לו שהוא חלק מהקנוניה נגדה.

"אתם לא תוציאו ממני כלום בקטע של מה שהיא אמרה. מה שהיא אמרה זה שלה בלבד. מנסים ומנסים, ולא יעזור כלום. למה אתם כל כך שומרים על ברקוביץ'?".

אני לא שומרת עליו בכלל.

"כולם שומרים על ברקוביץ'. אם ברקוביץ' הוא לא איש ציבור, אז גם לו אסור לדבר בצורה כזאת. הבאת אותה כמרואיינת, אז תראיין כמו שצריך. אם אתה לא יודע לראיין, לא מבין עניין, לא יודע קרוא וכתוב ואם השכל שלך ברגליים שלך, אז לא מתאים לך טלוויזיה. לא מתאים לו, נקודה. הוא עושה רק בושות, כולם כותבים את זה. כל שישי הוא נכנס בכל אחד, הוא פשוט מפרק כל אחד שנכנס אליו. אסור להגיע אליו. את מי הוא מהלל? רק את מי שהם אנשים שלו והוא אוהב".

זמנים טובים.

"אם יהיו זמנים טובים, אני מזמינה אותך לקוסקוס".