בדיוק לפני שנה עמדה ענבר פיניאבסקי על במת הגמר של הישרדות, אז הכריז גיא זוארץ כי פיניאבסקי היא הזוכה הגדולה והשורדת האחרונה. להבדיל מפיינליסטים המככבים בתוכניות ריאלטי ומנצלים את דקות התהילה עד תומם, פיניאבסקי ברחה מאור הזרקורים לטובת התפקיד החשוב בחייה, אימהות. 

כיום, שנה אחרי הזכייה, היא מקוננת לקראת הלידה הראשונה ושינוי הסטטוס החדש שלה. אז רגע לפני שהשורדת האחרונה תבקר בפעם הראשונה בחייה בחדר לידה, היא ערכה כמיטב המסורת, בוק תמונות הריוני כזיכרון למשפחה, שיתפה עם העוקבים ברשתות וצירפה טקסט ארוך שסוגר עבורה מעגל של שנה החל מרגע הזכייה ועד הלידה הקרובה: "16.9.17 חלפה לה שנה מאז קראו לי לראשונה, השורדת האחרונה. מה שלא ידעתי , הוא שהתואר הזה יישאר כאילו חקוק בליבי, ומשמעותו תלך ותגדל מרגע לרגע. בטח ובטח בשנה האחרונה. 



לקחתי כמה החלטות גורליות השנה. להיות אמא. הבטחתי לעצמי, הבטחתי לשחר, הבטחתי גם לאמא שלי הבטחתי - וכולכם (טוב נו, כמעט כולכם) גם ראיתם זאת - קשה להחביא. אז לא, זה עדין לא הגיע (טפו, טפו, טפו).. וגיליתי שהדרך בהחלט ארוכה ולעיתים גם מייגעת, ואין לדעת מה מחכה לי שם בפנים.. אבל כל כולי חדורת מטרה , לתקופה שבה ארגיש בהחלט כשורדת (אולי לא אחרונה), אבל שורדת בגוף ובנשמה. להישאר בתודעה.
 
הבטחתי לעצמי, הבטחתי לשחר, הבטחתי לאבא שלי והבטחתי לחברות שלי.

אז עשיתי זאת בדרך שלי, ודאגתי לאמר את דעתי : קצת פה וקצת שם, אבל מודה זה עדין לא קרה במתכונת שאני מייעדת לעצמי. ונכון יש לי הנחה קטנה, בכל זאת המוח הלך לטייל ב 9 חודשים האחרונים ונדמה כאילו מצא לו בית אחר, אבל הבטחתי לעצמי שוב - והפעם גם מולכם! אני נשארת בתודעה - לפחות של עצמי . חלפה לה שנה, מאז התבוננתי במראה, לראשונה, וראיתי שם שורדת אחרונה".