איש יחסי הציבור אבי קוז'י, מיוזמי וחלק מראשי המחאות בדרום בעת האחרונה, יזם ביום חמישי האחרון, במסגרת תנועת המחאה הרשמית, קמפיין דגל הנושא את השם: "סלבס למען הדרום". הקמפיין נועד לעורר מודעות חברתית ועולמית למצב בדרום הבוער. הרעיון המסתתר מאחורי הקמפיין היה כי ברגע שסלבס, שאוחזים במאות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות, יפרסמו תמיכתם בתושבי הדרום, הדבר יוביל להגדלת המודעות החברתית הקולקטיבית לנושא החשוב וירומם רוחם של תושבי הדרום.

למרבה הצער ולמרות הניסיונות הרבים, אנשי הקמפיין נתקלו באטימות לב משוועת ובניגוד לציפיות - לתשובות מחפירות וצורמות מפי כמה מהסלבס שלא רק שלא נרתמו לקמפיין, שכן אינם חייבים, אלא התנהגו בגסות רוח ובחוסר אכפתיות לקמפיין המבורך שמטרתו הייתה לעודד את תושבי הדרום ולהגביר מודעות למצב בלבד ללא שיקולי אינטרסים אישיים וללא קידום אישי.

"כרגע זה פחות רלוונטי", ענה עמרי יערי, סוכנה של הדוגמנית והזמרת אנה זק. "אין לי זמן לזה", ענה הסוכן הנודע שי אביטל, קוז'י מספר שחלק מהסלבס שנשלחו אליהם ההודעות התעלמו מהודעתו, למשל: אגם רודברג, אדל בספלוב, אליאנה תדהר, אנה אהרונוב, מירי בוהדנה, קורל סימנוביץ, ציון ברוך ועוד. קוז׳י סיפר "האם ילדים שמרטיבים במיטות בלילה מפחד וחיים עשרות שנים בפחד של פוסט טראומה אינם רלוונטיים לסלבס או ראויים לחסימה קרה ואכזרית כי אינם מקדמים את ענייניהם האישיים?"


לא בוער? אגם רודברג (צילום:אור גפן)
לא בוער? אגם רודברג (צילום:אור גפן)

המציאות הזו בדרום אינה מתקבלת על הדעת, ולכן נועד הקמפיין שנתקל באטימות מצד הסלבס. אגב, למקרה שהסלבס לא יוכלו לרשום על דף את תמיכתם בתושבי הדרום, הוכן באנר מושקע שלשתפו לוקח בדיוק שניה. עם זאת, ראוי לציין את הסלבס שכן נרתמו ללא היסוס לנושא וחיממו לבבותיהם של תושבי הדרום: עמוס תמם שהיה הראשון להעלות פרסום ולירות יריית הפתיחה של הקמפיין, מאור זגורי, חן אמסלם, אייל גולן, שלומית מלכה, מגי טביבי, עדן פינס, שגיא מוקי, אליאב רחמים ונלי תגר.

מירי בוהדנה (צילום: ענת מוסברג)
מירי בוהדנה (צילום: ענת מוסברג)

ליאורה לא היססה ויצאה למסע תגובות 

שי אביטל, "שיהיה לו בהצלחה רבה"

אגם רודברג, בחרה לא להגיב.

אדל בספלוב: "לא עניתי כי אני עם שפעת בבית וחום"

אליאנה תדהר, כרגיל, לא הגיבה.

אנה ארונוב לא הגיבה.

מירי בוהדנה, יצאה מלכה וביקשה להשתתף. ״אשמח שיצור קשר שוב, הייתי באטרף של משימות, וכתבות ופוסט סינקים ומה לא... אני לשירותו בכל רגע. תמיד תמיד תמיד לצד הדרום״

קורל סימנוביץ, ״אני לא בארץ ולא תמיד זמינה במספר הזה. סליחה על חוסר המענה״

ציון ברוך: "אני בתאילנד כבר שבוע. לא יודע על מה את מדברת"

נרתמו. אייל גולן ומגי טביבי (צילום: רפי דלויה)
נרתמו. אייל גולן ומגי טביבי (צילום: רפי דלויה)