המאסטר שפית החביבה ג'קי אזולאי שלא מזמן פתחה מסעדה חדשה הזמינה את עוקביה לקבלת שבת בערב שישי אצלה במקום החדש בשוק הצפון ברמת החייל ולחגיגת התבשילים המרוקאית צירפה תמונת דגים עסיסית בסיר. אלא מה, התמונה שהעלתה אזולאי כלל לא הייתה שלה, אלא של שפית אחרת העונה לשם חיה מלכה, תמונה שהתפרסמה באתר 'כיכר השבת' בו נוהגת מלכה לפרסם את מתכוניה.

בין רגע הפוסט שפרסמה אזולאי קיבל מטר של תגובות מבקרות, אחת העוקבות קלטה שמדובר בתמונה של שפית אחרת והאשימה את אזולאי בגניבת זכויות יוצרים של תמונה ובשימוש בה ללא אישור או מתן קרדיט. מיותר לציין שמדובר בתביעה אזרחית שעשויה להגיע לכדי מאה אלף שקלים פיצויים.

ג'קי אזולאי (צילום: ניר קידר)
ג'קי אזולאי (צילום: ניר קידר)


גם מלכה השפית בעצמה גילתה שהשתמשו בתמונה שלה ללא ידיעתה או אישורה ופנתה לאזולאי בתגובות: "גם אני שפית בעצמי, לא היית רוצה שאקח תמונה שלך ואשים אותה בעמוד שלי". עוקבת אחרת כתבה: "אם בן אדם פותח מסעדה ואין לו אפילו תמונה אחת טובה משלו, המצב שלו כנראה לא קל". אחרת כתבה:"כדאי לתת קרדיט הבחורה בעלת מקצוע וזה העבודה שלה. מאמינה שגם את היית כועסת אם קולגה שלך הייתה מפרסמת תמונה שלך בלי קרדיט והייתה מראה כאילו היא עשתה ומשתמשת בזה כדי למשוך לקוחות".



בעוד אזולאי טרם הגיבה כתבה השפית שוב לאזולאי: "אני אשמח לקבל קרדיט זה ממש לא מחמיא לי, שנית זה נחמד יותר לבקש לפני". כשכוכבת הריאליטי קלטה שעלו עליה היא הגיבה בחיוך "תרגיעו עובד שלי העלה את הפוסט ולקח תמונה אקראית מגוגל, זה אמור להחמיא לה. הכל באווירה טובה תבואו בשישי". היא לא הסתפקה בתגובה והחליטה שניות ספורות אח"כ להסיר את הפוסט מחשבון האינסטגרם שלה ולעלות במקום תמונה אחרת שלה מפוררת קוסקוס.

ג'קי אזולאי תרצי להגיב?

מה?

יש לי צילומים של הפוסט שהסרת?

"את באמת כותבת על זה? חחח"

צילומי מסך מתוך הפוסט המדובר
צילומי מסך מתוך הפוסט המדובר