האם מפלגת עלה ירוק, שמאז שנת 1998 מקפידה מדי מערכת בחירות להתמודד (ולא להיכנס לכנסת) בדרך לפיצול? לאחרונה נודע כי אחד מבכירי וממובילי התמיכה בלגליזציה, השחקן גדי וילצ'רסקי, מתעתד לחבור למשה פייגלין, ח"כ לשעבר מטעם הליכוד, ומי שמקים את מפלגת זהות. ראוי לציין שבהיותו ח"כ פעל פייגלין נמרצות למען קידום הלגליזציה של הקנאביס.

גדי וילצ'רסקי (צילום: רפי דלויה)
גדי וילצ'רסקי (צילום: רפי דלויה)

פייגלין מאשר את הכוונה לצרף את וילצ'רסקי למפלגה, ובכך להפוך אותה לכזו שמוכרת בעיקר בזכות מאבק הלגליזציה: "אני לא זוכר בדיוק איך נוצר המפגש הראשון, אבל מה שברור הוא שהחיבור מאוד טבעי ואמיתי. אנחנו מותחים בכיף את יכולת ההכלה, והדיאלוג בינינו הוא שמחה גדולה".


אורן ליבוביץ' מעלה ירוק בתגובה: "נכון שאין מקום להשוות בין עלה ירוק לפייגלין. לעלה ירוק יש כרגע שניים וחצי מנדטים בסקרים, לפייגלין יש חצי מנדט. פייגלין משיחיסט שרוצה לפוצץ את הר הבית ולכבוש את עזה. עלה ירוק היא מפלגה עם מצע רחב וליברלי ולגליזציה היא רק אחת מהמטרות שלה".

מה הסיפור שם?

״אני לא יכול לספר, זה עניין אישי״.

אבל למה לא במסגרת עלה ירוק? מה ההיגיון לפצל רעיון, שגם ככה לא נכנס לכנסת, לשתי רשימות?

״לא קרה כלום. אני לא מחליט על הבחור. הוא עושה מה שהוא רוצה. לגבי הסיבה להחלטה שלו, היא אישית ונוגעת לעניינים אישיים והבטחתי לו שלא אספר למה״.

אבל מה הסיבה שהוא בחר ללכת עם פייגלין ולא עם עלה ירוק?

“לך אני אומר שזה כסף״.

משה פייגלין (צילום: מרים אלסטר)
משה פייגלין (צילום: מרים אלסטר)

וילצ'רסקי, הבנתי שהגרעין הקשה של עלה ירוק מאוד כועס עליך.

“אהלן. יש לעלה ירוק גרעין קשה? מי כועס עלי ומה זה תלוי בי?".

אורן ליבוביץ'.

"חבר טוב שלי ושותף לדרך".

אבל אתה הולך עם פייגלין, לא?

“כן".

למה? למה לא עם אורן?

"אבא שלי אוהד מכבי ת"א, ואני רוצה להיות הכרוז של מכבי חיפה. אנחנו עדיין משפחה. אני הולך עם פייגלין כי יש עוד כמה דברים שאני רוצה חוץ מלגליזציה".

תמשיכו לעשן יחד?

“ברור".

וכאילו לא די בכך, מזכ"ל עלה ירוק לשעבר, אוהד שם טוב, שבשעתו פרש מעלה ירוק והקים את מפלגת בוגרי עלה ירוק, שהתמודדו בבחירות 2009 ביחד עם ניצולי השואה, הודיע שגם מפלגת הפיראטים מתכוונת להתמודד בבחירות לכנסת. שם טוב אומנם חי כבר כמה שנים באפסטייט ניו יורק, אבל זה לא מונע ממנו לשחרר הצהרות: "כמובן שגם הפיראטים יתמודדו בבחירות לכנסת. אנחנו מפלגה וירטואלית כך שאין לי בעיה עם זה שאני בניו יורק והבחירות בישראל. הפיראטים כמובן ייאבקו למען לגליזציה של הקנאביס, בד בבד עם המאבק נגד זכויות יוצרים ונגד כל הגבלה שהיא".