גילי מיילי, אחד שיודע הפרת נהלים מהי (הודח מסיבה זו מ"האח הגדול" 2013), מתגייס להצלתו של נתי חדד, שנופש בכלא בתאילנד. חדד נכלא לפני חודשיים לשנה וחצי לאחר שהואשם בהחזקת נשק ובהפעלת מרפאה לא חוקית באי קוסמוי. לאחרונה החליט בית המשפט התאילנדי לגזור על חדד, בנוסף, ארבע שנות מאסר ועוד ארבעה חודשים לקינוח, בשל הפצת תרופות ללא מרשם.

גילי מיילי (צילום: אסף קליגר)
גילי מיילי (צילום: אסף קליגר)

מיילי, נתי חדד, לחופש נולד?


"חד־משמעית. אני מתגייס למענו ולא מתכוון לעצור לרגע. חזרתי לפני שלושה שבועות מתאילנד, הייתי אצל נתי בכלא בקוסמוי. התנאים שם מאוד קשים. מבחוץ הכל נראה פסטורלי וירוק. כשאתה נכנס לתוך הכלא, אתה מקבל בום. כלא מחריד. ריח של טחב וקור אימים. היו לנו 15 דקות של שיחה מול חלון, ממנו הוא דיבר. כשראיתי אותו זה לא היה נתי שאני מכיר. אמרתי לו שהוא נראה טוב למרות שלא חשבתי ככה. הוא מאוד רזה וחיוור עם מצב רוח ירוד. בתוך תוכי אני חושב את המחשבות האלה, אבל אומר לו שהוא נראה עלא כיפאק ובסדר. הראש אומר לי ‘גילי קאט דה בולשיט'. אבל אני חייב לדרבן אותו. המילה הראשונה שאמרתי לו היא שאם אני אשמע מעוד מישהו אחד שהוא מאיים להתאבד, וגם אם זה יצליח לו, אני לא אסלח לו על כך לעולם. ואם זה לא יצליח לו אני מפסיק לעזור לו".

מה הוא סיפר לך? ברבע שעה אי אפשר להספיק כל כך הרבה.

"הוא סיפר לי שהוא כתב ספר של 500 עמודים שבו הוא מספר את סיפור חייו. הספר נקרא ‘כלוא בגן עדן', זה כבר נכתב והועבר לכספת, כדי שאף אחד לא ייגע בעותק הזה, היחיד. כשהוא ייצא הוא יפרסם את הספר הזה".

מאיפה אתם מכירים?

"אני מכיר את נתי המון שנים, עוד מתחום הבידור. יצא לי לראות אותו מספר פעמים בתאילנד. אמא שלו עברה לגור שם, והיא מכניסה לו אוכל דרך בית חב"ד. מה אגיד לך, כאב לב".

אתה מאמין בחפותו?

"חד־משמעית. בלי עוררין בכלל. זה אדם שתמיד עוזר, תמיד עזר, נתן מכספו לאנשים שנתקעו. בין הסיפור ההזוי הזה לבין נתי אין שום דמיון בכלל".

השלטונות בתאילנד לא חושבים ככה. החזקת תרופות ללא אישור למשל.

"ידוע שהייתה לו מרפאה והוא היה מתנדב בה והיה עוזר לישראלים. היו שם תרופות שישראלים היו משאירים שהוא היה מביא לאחרים שנזקקו להן. זה התאים לרשויות עד שהיה איזשהו סכסוך פנימי. בתאילנד, להחזיק תרופות ללא מרשם זו עבירה על החוק. זה כמו סם".

ומה לגבי הנשק שמצאו אצלו? גם לא היה ולא נברא?

"הוא יצא זכאי, אבל אף אחד לא בא והוריד לו את הזמן שהוא ישב על הנשק. פשוט נתנו לו הרשעה נוספת על המרפאה והתרופות. הוא בסך הכל ניסה לעזור לישראלים".

נתי חדד (צילום מסך)
נתי חדד (צילום מסך)

מה הצפי?

"אני מקווה שעד פסח הוא יהיה בארץ. המגעים בין אמא שלו, שגייסה את איילת שקד, לשלטונות בתאילנד, מתקדמים. כולם מנסים. חבל שלא נותנים לזה באזז בתקשורת".

אני מניחה שפניתם לכל מיני אנשים שיתרמו לו כספים.

"לכל מי שאפשר. מעבר לזה, אם משחררים אותו, הוא צריך לשלם 300 אלף באט קנס. זה לא סכום בשמיים, ואנחנו נגייס אותו. אני מתכוון לגייס אנשים ולעשות עצומה להתרמה. זה לא מסתכם רק בשחרור. היא צריכה לממן הטסה של שני שוטרים שיבואו מהארץ, כולל עורך דין, כדי שיסגירו אותו לישראל. צריך לממן את עלות השהות שלהם, את הטיסות שלהם, את הטיסה של נתי. נעשה את המקסימום להשיג את הכסף".

אי אפשר בלי "האח הגדול". מי הפייבוריט שלך?

"אולי שי חי. כואב לי עליו. נתנו לו צ'אנס שני והוא לא לקח את זה בשתי ידיים. הלוואי עלי, אני הייתי עושה הכל להצליח. למי הכי מגיע? לוויקי קנפו. היא הכי צריכה את הכסף".

מלשכת שרת המשפטים איילת שקד נמסר בתגובה: "שרת המשפטים פועלת להעברת נתי חדד ארצה כחלק מהליך העברת אסירים".